In the Name of Allâh the Most Beneficent the Most Merciful.

سْــــــــــــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم YaAllah janganlah kau uji apa yang tidak termampu aku lalui ٩(-̮̮̃-̃)۶٩(•̮̮̃•̃)۶When You Are HURT, You Learn To HATE..On The Other Hand, When You Hurt Someone, You Are RESENTED..BUT You Start To FEEL GUILTY As Well..However, Understanding Such Pain Enables YOU to Be KIND to Others..KNOWING PAIN Helps us GROW UP, to MATURE.. ٩(-̮̮̃•̃)۶٩(•̮̮̃•̃)۶ We should be taught not to wait for inspiration to start a thing. Action always generates inspiration. Inspiration seldom generates action٩(●̮̮̃•̃)۶ ٩(͡๏̯͡๏)۶yaAllah..berikanlah aku kekuatan mennempuhi segala cabaran dan dugaan..aku lemah tanpaMU..٩(●̮̮̃•̃)۶ ٩(͡๏̯͡๏)۶Starting over isn't crazy. Crazy is being miserable. and walking around half asleep, numb, day after day after day. Crazy is pretending to be happy. Pretending that the way things are is the way they have to be for the rest of your bleeding life.٩(●̮̮̃•̃)۶ If she's amazing, she wont be easy. If she's easy, she wont be amazing. If she's worth it, you wont give up. If you give up, you are not worthy. The truth is, everybody is going to hurt you; you just gotta find the ones worth suffering for -Bob Marley :٩(͡๏̯͡๏)۶..Mohon maaf atas segala salah silap.. Ikhlas dari MOHD SHUIB ABD RAHMAN..

Saturday, August 8, 2009

GaNgz BuDaK Sk0La

salam...

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang...

Alhamdulillah bersyukur dengan segala nikmat rahmat dan inayahnya semalam study group berjaya mengadakan sesi makan malam sesama ahli dan seperti sem-sem lepas kami mengadakan sesi meluahkan segala yang terpendam, dendam, geram, sakit hati, dan melepaskan segala yang menghantui fikiran dan jiwa yang tidak pernah kami ceritakan dan luahkan selama ini.


tanpa aku sedari sekarang aku dah berada di tahun 4 sem 1 dalam jurusan elektronik bioperubatan unimap.begitu cepat masa berlalau, dan selama itu jugalah aku bersama ahli Gangz Budak Skola or the new name Gang Budak Kurang Pandai..terasa agak terkilan untuk aku menyatakan asal usul nama dan situasi yang mewujudkan gelaran ini.. namun aku redha dan pasrah atas segala yang terjadi. mungkin ada hikmah yang tak pernah aku duga. di akhir sana mungkin terdapat cahaya..mungkin???

bagaimanakah mahu terangkan secara ringkas dan paadat segala apa yang terjadi sem ni??mungkin pengaklaman praktikal, cara komunikasi, maklumat yang tersalah tafsir, ego, sukar memaafkan dan menerima kritikan menjadi faktor utama keretakkan hubungan sesama ahli ini.


[al - hujuraat 49:10.] Orang-orang beriman itu sesungguhnya bersaudara. Sebab itu damaikanlah (perbaikilah hubungan) antara kedua saudaramu itu dan takutlah terhadap Allah, supaya kamu mendapat rahmat.


[ali'Imran 3:103] Dan berpeganglah kamu semuanya kepada tali (agama) Allah, dan janganlah kamu bercerai berai, dan ingatlah akan nikmat Allah kepadamu ketika kamu dahulu (masa Jahiliyah) bermusuh-musuhan, maka Allah mempersatukan hatimu, lalu menjadilah kamu karena nikmat Allah, orang-orang yang bersaudara; dan kamu telah berada di tepi jurang neraka, lalu Allah menyelamatkan kamu dari padanya. Demikianlah Allah menerangkan ayat-ayat-Nya kepadamu, agar kamu mendapat petunjuk.

sekian..aku berharap agar perhubungan antara kami semua akan berkekalan..buang yang keruh ambil yang jernih..lupakan segala sengketa..

aku teringat suatu pepatah yang diajar seorang gurl yang aku kenal semasa di sini


"stupid people forgive and forget but wise people forgive but never forget.."

~ayu~

sometimes i wish i could be stupid people..perhaps coz i'm not in the smart group :P mau cari gaduh ni..lalalala


mohon maaf atas segala kesilapan dan kesalahan kata..segala yang baik dari Allah dan yang buruk adalah dari dari atas kelemahan saya...

mohon maaf andai tulisan ini mempunyai faktor-faktor pemangkin permusuhan...

wasalam..

~mohd shuib~