In the Name of Allâh the Most Beneficent the Most Merciful.

سْــــــــــــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم YaAllah janganlah kau uji apa yang tidak termampu aku lalui ٩(-̮̮̃-̃)۶٩(•̮̮̃•̃)۶When You Are HURT, You Learn To HATE..On The Other Hand, When You Hurt Someone, You Are RESENTED..BUT You Start To FEEL GUILTY As Well..However, Understanding Such Pain Enables YOU to Be KIND to Others..KNOWING PAIN Helps us GROW UP, to MATURE.. ٩(-̮̮̃•̃)۶٩(•̮̮̃•̃)۶ We should be taught not to wait for inspiration to start a thing. Action always generates inspiration. Inspiration seldom generates action٩(●̮̮̃•̃)۶ ٩(͡๏̯͡๏)۶yaAllah..berikanlah aku kekuatan mennempuhi segala cabaran dan dugaan..aku lemah tanpaMU..٩(●̮̮̃•̃)۶ ٩(͡๏̯͡๏)۶Starting over isn't crazy. Crazy is being miserable. and walking around half asleep, numb, day after day after day. Crazy is pretending to be happy. Pretending that the way things are is the way they have to be for the rest of your bleeding life.٩(●̮̮̃•̃)۶ If she's amazing, she wont be easy. If she's easy, she wont be amazing. If she's worth it, you wont give up. If you give up, you are not worthy. The truth is, everybody is going to hurt you; you just gotta find the ones worth suffering for -Bob Marley :٩(͡๏̯͡๏)۶..Mohon maaf atas segala salah silap.. Ikhlas dari MOHD SHUIB ABD RAHMAN..

Wednesday, April 15, 2009

sakit pale sakit hati

dengan nama Allah yg maha pemurahh lagi maha penyayang


harini iman aku tergoyah apabila aku melihat sekumpulan gadis..betapa aku sedih dan kesal..inikah generasi gadis melayu sekarang..pakaiannya sendat..sungguh kalian bertudung tetapi kenapa kalian menampakkan bentuk tubuh kalian..kenapa kalian mempamerkan perhiasan yang terdapat pada diri kaliann...

aku hanya insan biasa...aku tak dapat menahan gelora nafsu...aku belum mencapai tahap iman yang mampu mngalihkan pandangan terhadap semua itu...

yaAllah..ampuni aku...

aku telah berlaku zalim terhadap diriku..;(

hakikatnya aku kurang faham kenapa perempuan sanggup melakukan sedemikian??adakah untuk menunjukkan dirinya cantik??cantikkah mereka???

andai akhlak kalian tidak seindah jasad...

huhhhhh...anime digimon penah cakap:"badan hanya bekas yang mengandungi jiwa"


aku xmahu jiwa aku kotor..biarlah aku tak cantikx menawan..tp mudah2an Allah mnjaga jiwa aku..ruh aku...

aminnnn....


al israa 17:32

jgnlah kamu menghampiri zina; ssgghnya zinna itu adalah perbuatan keji dan suatu jalan yang buruk

annur 24:21

hai org2 yg beriman, janganlah kamu mengikuti langkah2 syaitan.barangsiapa yg mengikuti langkh2 syaitan, maka ssgghnya setan itu mnyuruh mngerjakan pbuatn keji dan mungkar.skiranya tdk krna kurnia Allah & rahmatnya kpd kamu sekalian, nescaya tdk sorg pn dr kamu bersih (dr pbuatn keji 7 mungkar itu) slama2nya, ttp Allah mmbersihkn siapa yang dkehendakiNya.& Alllah maha mendengar lg maha mengetahui.


al ankabut 29:45

bacalah apa yang telah diwahyukan kpdmu yaitu AlQuran dan dirikanlah solat.ssghnya solat itu mncegah dari pbuatn keji ddan mungkar.dan ssghnya mngingati Allah itu lbh besar keutamaannya dr ibdh2 lain.& Allah mngetahui apa yg kamu kerjakn