In the Name of Allâh the Most Beneficent the Most Merciful.

سْــــــــــــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم YaAllah janganlah kau uji apa yang tidak termampu aku lalui ٩(-̮̮̃-̃)۶٩(•̮̮̃•̃)۶When You Are HURT, You Learn To HATE..On The Other Hand, When You Hurt Someone, You Are RESENTED..BUT You Start To FEEL GUILTY As Well..However, Understanding Such Pain Enables YOU to Be KIND to Others..KNOWING PAIN Helps us GROW UP, to MATURE.. ٩(-̮̮̃•̃)۶٩(•̮̮̃•̃)۶ We should be taught not to wait for inspiration to start a thing. Action always generates inspiration. Inspiration seldom generates action٩(●̮̮̃•̃)۶ ٩(͡๏̯͡๏)۶yaAllah..berikanlah aku kekuatan mennempuhi segala cabaran dan dugaan..aku lemah tanpaMU..٩(●̮̮̃•̃)۶ ٩(͡๏̯͡๏)۶Starting over isn't crazy. Crazy is being miserable. and walking around half asleep, numb, day after day after day. Crazy is pretending to be happy. Pretending that the way things are is the way they have to be for the rest of your bleeding life.٩(●̮̮̃•̃)۶ If she's amazing, she wont be easy. If she's easy, she wont be amazing. If she's worth it, you wont give up. If you give up, you are not worthy. The truth is, everybody is going to hurt you; you just gotta find the ones worth suffering for -Bob Marley :٩(͡๏̯͡๏)۶..Mohon maaf atas segala salah silap.. Ikhlas dari MOHD SHUIB ABD RAHMAN..

Monday, April 6, 2009

jatuh cinta lagi???

bulan 4 ternyata bulan dimana pasang surut hormon dan peraasaan aku bergolak..hati aku menjadi sukar untuk dikawal..
memori silam ternyata membuatkan aku hanyut dalam khayalan anatara realiti dan fantasi..

aku mula menyendiri...atau aku memang sendiri??? yaAllah..apakah perasaan ini????

perpisahan aku dengan orang2 yang aku sangka aku cinta semuanya berlaku pada bulan april...aku masih teringat kisah silam..betapa aku kejam..memutuskan hubungan dan melukakan hati 3 gadis pada masa yang sama...maaf aku tak dapat melupakan apa yang aku lakukan..betapa aku berharap kalian dapat membaca luahan hati ini....

aku sering berbicara tentang bulan bintang awan dan hujan...suasana malam..tanpa matahari...mungkin ini perumpaan yang sesuai aku ungkapkan..betapa aku rindu pada mereka..dia yang mengajar aku erti bulan, bintang, awan dan hujan...

dan aku yang sentiasa beranggapan bahwa sema yang terjadi ada hikmah yang tersembunyi..tetapi seingkali semuanya ada kekurangan.. aku hampa..dalam tangis aku tersenyum..agar dia tidak mengetahui apa yang aku rasa...

semoga dia berbahagia..dengan jalan yang dipilihnya..aku hanyalah tanggapan mereka pada aku....

maafkan aku:-
katak, maya, krue_semut, panda~
aku xbniat memainkan perasaan kamu semua

p/s:- jedi warrior, pink lady and gadis..plz stay away from me..i will hurt you...




“JIKA AKU JATUH CINTA..”

Ya Allah..
Jika aku jatuh cinta
Cintakanlah aku pada seseorang
Yang melabuhkan cintanya pada-Mu
Agar bertambah kekuatanku untuk mencintai-Mu

Ya Allah Ya Waduud...
Jika aku jatuh hati
Izinkan aku menyentuh hati seseorang
Yang hatinya sentiasa pada-Mu
Agar bertambah sayangku pada-Mu

Ya Allah Ya Rahman..
Jika aku merindui
Rindukanlah aku pada seseorang
Yang hatinya sentiasa merindui kalimah2 suci-Mu
Agar bertambah rinduku pada-Mu

Ya Allah Ya Rahim..
Jika aku mengasihi
Kasihkanlah aku pada seseorang
Yang mengasihi-Mu..kerana
Kasih abadi dan cinta hakiki hanya untuk-Mu

Ya Allah Ya Nuur..
Jika aku jatuh cinta
Janganlah membiarkan
Aku mencintainya lebih daripada-Mu..kerana
Hanya cinta-Mu yang kekal abadi

Ya Allah Ya Jabbar..
Jika aku jatuh cinta
Janganlah membiarkan
Aku tenggelam dalam lautan cinta seseorang
Yang terlampau..kerana
Ia bisa membinasakan

Ya Allah Ya Aliyy..
Jika aku jatuh cinta
Janganlah biarkan
Aku menikmati kenikmatan cinta itu
Sehingga melupakan-Mu..kerana
Dikau satu-satunya di hati

Ya Allah Ya Zul Jalali Wal Ikram..
Jika aku jatuh cinta
Hanya satu pintaku pada-Mu
Temukanlah aku dengan seseorang
Yang mampu memberikan syurga dunia
Tanpa mengenepikan segala suruhan dan larangan-Mu
Agar aku mampu menikmati syurga hakiki-Mu

Ya Allah Ya Amin..
Jika aku jatuh cinta
Aku serahkan segalanya pada-Mu
Hanya Dikau Yang Maha Mengetahui
Segala yang terbaik untuk hamba-Mu ini..
Sesungguhnya Engkaulah yang memiliki Kurnia Maha Agung,
serta anugerah yang tak berakhir dan
Engkaulah yang Maha Pengasih diantara semua pengasih.
Amin….