In the Name of Allâh the Most Beneficent the Most Merciful.

سْــــــــــــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم YaAllah janganlah kau uji apa yang tidak termampu aku lalui ٩(-̮̮̃-̃)۶٩(•̮̮̃•̃)۶When You Are HURT, You Learn To HATE..On The Other Hand, When You Hurt Someone, You Are RESENTED..BUT You Start To FEEL GUILTY As Well..However, Understanding Such Pain Enables YOU to Be KIND to Others..KNOWING PAIN Helps us GROW UP, to MATURE.. ٩(-̮̮̃•̃)۶٩(•̮̮̃•̃)۶ We should be taught not to wait for inspiration to start a thing. Action always generates inspiration. Inspiration seldom generates action٩(●̮̮̃•̃)۶ ٩(͡๏̯͡๏)۶yaAllah..berikanlah aku kekuatan mennempuhi segala cabaran dan dugaan..aku lemah tanpaMU..٩(●̮̮̃•̃)۶ ٩(͡๏̯͡๏)۶Starting over isn't crazy. Crazy is being miserable. and walking around half asleep, numb, day after day after day. Crazy is pretending to be happy. Pretending that the way things are is the way they have to be for the rest of your bleeding life.٩(●̮̮̃•̃)۶ If she's amazing, she wont be easy. If she's easy, she wont be amazing. If she's worth it, you wont give up. If you give up, you are not worthy. The truth is, everybody is going to hurt you; you just gotta find the ones worth suffering for -Bob Marley :٩(͡๏̯͡๏)۶..Mohon maaf atas segala salah silap.. Ikhlas dari MOHD SHUIB ABD RAHMAN..

Thursday, April 9, 2009

antara dua darjat

semalam aku ter menonton suatu rancangan tv9..semanis kurma..
akibat kebosanan dan tiada benda aku nk buat..aku teruskan juga menonton..

huhuhuhu....

sekilas apa yang ingat..-mantuk gak laa wei aku tgk..menarik ttp tetamu undangan xbest...

antara dua darjat...

diskusi tersebut banyak berkisar tentang si isteri yang lebih tinggi martabatnya dari suami..


betapa aku tetiba mnjadi risau..aku bimbang dengan apa aku akan jadi suatu hari nanti..adakah aku akan mnjadi lelaki yang rendah martabatnya dari isteri aku???

selalu aku jatuh hati dengan mereka yang teramat pandai dari aku..selalu mereka lebih baik dari aku..selalu mereka mendahului aku...

terukkah aku mempunyaii citarasa yang sepertinya???

betapa aku takut..betapa aku risau..betapa aku tak dapat berfikir.....


teringat aku salah satu cerita

salah seorang sahabat.. saad as Salami- merupakan lelaki yang tak hensem dan miskin..menyatakan hasratnya berkahwin kpd rasulullah..lalu rasulullah mnyuruh saad menyampaikan hasratnya pada suatu kluarga di hujjung kampung..pada awalnya kluarga gadis tidak menyukai saad namun apabila menyetahui pinangan itu datangnya dari rasulullah, maka penangan itu diterima..

yang penting adalah iman dan taqwa



aku perlu berusah utk menjadi yg terbaik dalam apa jua yang aku lakukan..mungkin bkn di dunia ttp di sana...insyaAllah...

>>>>gambateee..chayok2..ahaksss bg smangat kt diri sndri..wawawawa<<<<





al-furqan 25:74

Dan org2 yg beriman berkata"ya tuhan kami, anugerahkanlah kepada kami isteri2 kami dan keturunan kami sbg penyenang hati, & jadikanlah kami imam bg org2 yg btaqwa.."

25:75

mereka itulah org yg dbalasi dgn martabat yg tinggi krna ksabaran mrka & dsambut dgn phormatn & ucapn slmt d dlmnya