In the Name of Allâh the Most Beneficent the Most Merciful.

سْــــــــــــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم YaAllah janganlah kau uji apa yang tidak termampu aku lalui ٩(-̮̮̃-̃)۶٩(•̮̮̃•̃)۶When You Are HURT, You Learn To HATE..On The Other Hand, When You Hurt Someone, You Are RESENTED..BUT You Start To FEEL GUILTY As Well..However, Understanding Such Pain Enables YOU to Be KIND to Others..KNOWING PAIN Helps us GROW UP, to MATURE.. ٩(-̮̮̃•̃)۶٩(•̮̮̃•̃)۶ We should be taught not to wait for inspiration to start a thing. Action always generates inspiration. Inspiration seldom generates action٩(●̮̮̃•̃)۶ ٩(͡๏̯͡๏)۶yaAllah..berikanlah aku kekuatan mennempuhi segala cabaran dan dugaan..aku lemah tanpaMU..٩(●̮̮̃•̃)۶ ٩(͡๏̯͡๏)۶Starting over isn't crazy. Crazy is being miserable. and walking around half asleep, numb, day after day after day. Crazy is pretending to be happy. Pretending that the way things are is the way they have to be for the rest of your bleeding life.٩(●̮̮̃•̃)۶ If she's amazing, she wont be easy. If she's easy, she wont be amazing. If she's worth it, you wont give up. If you give up, you are not worthy. The truth is, everybody is going to hurt you; you just gotta find the ones worth suffering for -Bob Marley :٩(͡๏̯͡๏)۶..Mohon maaf atas segala salah silap.. Ikhlas dari MOHD SHUIB ABD RAHMAN..

Sunday, April 26, 2009

cuti seminggu

bismillahirrahmanirrahim...

salam... summary apa yang berlaku sepanjang aku cuti...

18/04/2009
 seperti biasa aku mengharapkan bantuan Chemin hanta aku ke stesen bas..asyik2 dia je aku mntak tolong..adala bdk sorg tu tiap2 kali balik kg aku hanta n amik..tp xpenah dia  terasa nk amik n hanta aku..ksian chemin..

aku naik bas lewat sket dr biasa..bdk IKm n nursing maybe balik kg sbb long weekend..pejalanan dalam bas biasa je..xda bnda menarik..

aku sampai baling n bbual n pegi rmh tokwan aku..

rutin kalo aku blk kg

19/04/2009
aku maen msg dgn "adik" aku..xdinafikan aku ada simpan prasaan pd nya..tp aku xmahu mngaku aku skekn dia..aku ckp aku nk datang kangar hanta adik aku temuduga tentra..

malam tu aku sempat bgurau aku sukakan dia..ntah la dia faham ke x...

20/04/2009
aku marah dengan kedai tempat mak aku sllu beli gas..sllu hnta lambat gas..sedangkan dah bayar..ni yang buat aku boikot kedai melayu..ntah laa...bengang btol aku

21/04/2009
aku tgk tv g PID..jmpe tokwan makan tdo makn tdo..boringgggg

22/04/2009
aku xbuat apa..mlm tu aku hanta msg mintak maaf pada semua insan yang aku penah lukakan hatinya...aku xdapat tido..gadis tetiba call n xcakap dia nak kami tak behubung lagi..aku terkesima..aku blurrrr

23/04/2009
birthday aku..aku xtahu nk buat apa..aku kacau niza n ku 2org gadis yg aku anggap kawan baik aku..

malamnya aku terlalu amat rindu pada anna dan ira..ntahlaa.. 

kami clash pada hari lahir aku(smoga mereka bbahagia)

ptg tu aku btolak g kangar

24/04/2009
temuduga  hajar bjalan dgn baik..aku tdo rmh tokcik aku kt kangar walaupn pd awalnya aku plan nk ddk wang ulu je..
pg tu aku jln2 je kanagar..tmpt tmuduga hajar dgn "adk" aku dekat je..aku msg dia ckp aku dkt je ngn dia..tp dia mcm xnk je jmpa aku..

dalam aku bjalan aku temui kebenaran ..mungkinkah aku ini kejam???

mngkin ya mungkin x..aku gaduh dgn nisa..aku gaduh dgn "adk"

ntahlaa..terasa sakit hatiku apabila dia xhiraukan aku..

tokcik bawa kau jalan2 perlis..wlpn tmpt aku blaja p[erlis tp aku xpnh tahu jln yang dia bawa..

hatiku menangis apabila ke kg wai..kawasan kolej kediaman ira..insan yang amat aku sayang..
insan yanng aku betul2 damba sbg suri hati aku..

hatiku menangis dalam senyum yang aku ukirkan untuk mamastikan hajar tokwan n yokcik xsdar aku tgh bersedih..

25/04/05
bgn pg aku bsiap nk balik kedah..aku ingin ke jomheboh lumut esoknya..bukan konsert tumpuan aku ttp kapal2 TLDM yg aku impi..

tghari tu tokcik n tokwan hnta aku ke shahab pdana..kami naik bas n trus blk..kami bli sdkt buah tgn utk fmly kt sni

26/04/2009
pg tu aku bsiap nk g lumut..spt biasa aku mntk restu mak abh tokwan aku n fmly aku..pjalanan agk mudah..aku dapat bas direct baling bttrworth n bttrworth lumut..perjalanan membosankan..

sampai je lumut aku call cheMin tp dia soalat..hafeez dtg amik aku..tu pun aku sempat lg makn roti canai kedai mamak jap..huhuu

smpai je rmh sume bdk rmh nk g jomheboh..aku dtinggalkan..sakit ati aku..
aku jalan sorg..nk cr tmpt solat pn ssh..aku tensi...

aku balik awal lps naik kapal TLDM aku tgk kdai2 n beli rossel..aku pn xtahu ape tu..mcm plek je jd aku nk try..

27/04/2009
pg td aku bgn agak lmbat..sbb kunci aku hilang jd aku tgesa2 nk g hospitl tmpt aku prtkl..aku mndi dlm toilet(taip jamban cam xcomel lak..haha)
aku ingtkn bdk bilik akku nk mndi dlm blk air..ntah laa...(blk aku ke??aku tdo luar je sokmo kt sini..haihhh)pastu sblm aku nk g prtkl aku da mntak kunci dia xnk bg..aku pn pasrah je  laa

nk pegi pg td aku merasakan tensi yg amat sgt..bkn aku bnci atau xske dia..tp aku merasakan dia seakan x alert n pndai jaga hati org..

insiden awal pg~~

semua budak rmh dh siap untuk pegi keje/prtkl..ada laa bdk sorg ni..bgn awl la jgk tp main tenet..huh..aku bgn lwt sket.dsbb kn tu aku igt nk bg dia mndi dlu..style aku xske brebut..
sokmo aku mmg sngaja bg bdk2 mndi dlu..tmpt keje diorg jauh sket dr aku..lgpn aku prtkl sni xda keje pg2..

bdk yg lambat tu tahu yg aku xda kunci..n xbg lg aku pnjam kunci dia..ntah laa..sukar aku nk tulis bg org fhm..aku mnta maaf andai tulisan ini dah xkias...

semua dh sedia nk pg keja..bdk ni kuar last..

"haaa...dh lambat tu kunci laa pntu"ujar chemin
"jap3..aku nk kuar laa ni"bdk tu
"jom gerak"reza
"ok2"bdk tu..(tp xsiap pn lg..)

pastu bdk tu kuar..mmg la kunci pintu rmh tp gate xkunci..

"gate cmne???"aku tegur bdk tu..tp slambernye dia trus g naik moto reza..

chemin trun dr motonya..tetiba dia sepak gate..aku terkejut..

--------------------------------------------------------------------------

sememangnya hari ini agak pelak bagi aku...minggu ni amat pelek bg aku...

apakah semua ini??aku semakin hanyut dalam dunia..

bilakah aku akan kembali padanya????

betapa aku rindu padaNya...

teguhkanlah imanku..kuatkanlah agamaku

yaAllah..apakah erti persahabatan..

apa gunanya kawan??
tujuan aku berkawan??
perlunya aku berkawan??
hak aku sbg kawan??

andai aku berkawan..apakah batasan baik buruk aku padanya???




---------------------------------------------------------------------------
tak cukupkah apa yang kau lakukan
dengan semua pennderitaan yang kau lakukan
tapi ketamakan mengaburi kamu
dalam memenuhi kehendak
tiada hati yang kau lepaskan
cita2 kamu 
untuk dicintai
memilki hati setiap gadis

------------------------------------------------------------------------------------------

not in my name - yusuf islam/cat stevents

Is it not enough what you’ve done?
With all the bloodshed you’ve caused
Yet your greed drives you on
In your brutal race for acquisition
No land is left untouched
Driven by a vile ambition
To have the whole world in your clutch
Every single new addition
To your slave colony
Does nothing to dull your ambition
To leave no nation free
It is indeed a sad condition that you suffer from
This itching desire for a prime position
To have all under your thumb

Not in my name will you fight
Not in my name will you kill
Not in my name will you burn a child
Not in my name will you lie
Not in my name will you invade
Not in my name will you rape
Not in my name will you terrorise
Not in my name will you lie

I warn it’s time to take heed
One day you’ll find yourself pursued
By every person you’ve made bleed
You thought they’d been subdued
You were wrong
You were wrong
They’ve been freed
They’ve been freed

Against your evil methods of violence and intimidation
Against your hijacking and misinterpretation
Of my peaceful faith and revelation
I shout with billions in this demonstration

Not in my name will you fight
Not in my name will you kill
Not in my name will you burn a child
Not in my name will you lie
Not in my name will you invade
Not in my name will you rape
Not in our name
Will you dare to speak again
Not in our name