In the Name of Allâh the Most Beneficent the Most Merciful.

سْــــــــــــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم YaAllah janganlah kau uji apa yang tidak termampu aku lalui ٩(-̮̮̃-̃)۶٩(•̮̮̃•̃)۶When You Are HURT, You Learn To HATE..On The Other Hand, When You Hurt Someone, You Are RESENTED..BUT You Start To FEEL GUILTY As Well..However, Understanding Such Pain Enables YOU to Be KIND to Others..KNOWING PAIN Helps us GROW UP, to MATURE.. ٩(-̮̮̃•̃)۶٩(•̮̮̃•̃)۶ We should be taught not to wait for inspiration to start a thing. Action always generates inspiration. Inspiration seldom generates action٩(●̮̮̃•̃)۶ ٩(͡๏̯͡๏)۶yaAllah..berikanlah aku kekuatan mennempuhi segala cabaran dan dugaan..aku lemah tanpaMU..٩(●̮̮̃•̃)۶ ٩(͡๏̯͡๏)۶Starting over isn't crazy. Crazy is being miserable. and walking around half asleep, numb, day after day after day. Crazy is pretending to be happy. Pretending that the way things are is the way they have to be for the rest of your bleeding life.٩(●̮̮̃•̃)۶ If she's amazing, she wont be easy. If she's easy, she wont be amazing. If she's worth it, you wont give up. If you give up, you are not worthy. The truth is, everybody is going to hurt you; you just gotta find the ones worth suffering for -Bob Marley :٩(͡๏̯͡๏)۶..Mohon maaf atas segala salah silap.. Ikhlas dari MOHD SHUIB ABD RAHMAN..

Monday, January 9, 2012

POLITIK : Negaraku Malaysia

Dengan nama Allah yang maha pemurah lagi maha penyayang...

Serba ringkas tentang senario politik di Malaysia, aku sebenarnya memang kurang berminat hal politik namun kesedaran itu timbul apabila aku memerhati terdapat banyak kepincangan dah ketidak telusan yang terjadi dalam suasana politik Malaysia.. aku tidak mahu anak cucu aku menjadi pengemis di Bumi sendiri..tanah tumpah darahku..

Antara ISU yg buat aku terfikir bagaimankah keadaan MALAYSIA 10 tahun akan datang

1. Pemberian IC/kerakyatan kepada warga asing
-aku bengang dan marah apabila mengetahui BN memberi IC kpd imigran Bangla, Indon, Pakistan dll sbg cara utk meraih undi..
-bayangkan jika perkara ini diamalkan sejak awal merdeka hingga sekarang. berapa ramai warga asing meraih harta & kekayaan di Malaysia?
-adakah Malaysia syurga buat negara2 kurang membangun

2. Konsep 1 Malaysia
-ntah kenapa aku xske gler konsep 1 Malaysia.
-bangsa Melayu semakin hilang hak istimewa Melayu dan perkara ini seolah dibenarkan oleh MatMonggul

3. Politik Wang / Rasuah

-rasanya banyk kot menteri umno kantoi tp still kekal je bkuasa. cth superhero melaka, toyol (baru kena dakwa) etc
-pastu nk masuk keje gomen mcm tali barut je dapat
-tender gomen pn mcm xadil..

4. Bank
-adakah GLC semakin miskin?
-Bumiputra commerce jd CIMB ramai kot pakai
-Aeon Bank tukar jadi HongLeong..ermm knapa ek??

5.Pembebasan Anuar
-aku rasa ni akan bagi revolusi pollitik yg besar pada Malaysia.
-tp aku sokong kalo Nik Aziz naik jd PM..huhu

6.Artis pn nk jd Ustaz
-ermm artis jd ustaz pastu join parti politik

7.kebangkitan Mahasiswa
-Alhamdulillah mahasiswa dh semakin celik pemikirannya..namun pendekatan ekstrem seolah lari dri tatasusila Malaysian..
-polis pn mcm kejam sgt

Ntah xtahu.pape hal pn fikir2 la sama masa depan negara..jangan asyik dok main facebook update ntah pape..kuikuikui...

wasalam....


“.....Mereka menukarkan ayat-ayat Allah dengan harga yang sedikit (untuk kepentingan dunia), lalu mereka menghalangi (dirinya dan orang-orang lain) daripada agama Allah; sesungguhnya amatlah buruknya apa yang mereka telah kerjakan....” (Surah at-Taubat :9)

‎"...Agama Islam di Malaysia sudah banyak tercemar dan pegangan kepada ajarannya sudah menjadi luntur kerana Islam diperalatkan untuk kepentingan politik duniawi. Orang Melayu yang bahagia kerana bangsa mereka dikait secara langsung dengan agama Islam, sudah hilang nikmat yang datang dari ikatan ini. Hasilnya ialah perpecahan, kelemahan dan kehinaan. Hasilnya ialah mereka menjadi pengemis di negara sendiri, pengemis yang meminta-minta sokongan dari orang lain. Mereka yang mengemis tetap akan menjadi orang suruhan kepada yang membantu mereka...." ( DrM - Melayu Islam , 5 Jan 2012)

Daripada Abu Hurairah r.a., Rasulullah s.a.w., sabdanya: “Sesiapa yang taat kepada ku maka sesungguhnya ia telah taat kepada Allah, dan sesiapa yang derhaka kepada ku maka sesungguhnya ia telah derhaka kepada Allah, dan (selain itu) sesiapa yang taat kepada ketua – pemerintah maka sesungguhnya ia telah taat kepada ku dan sesiapa yang derhaka kepada ketua – pemerintah maka sesungguhnya ia telah derhaka kepada ku ..”(Bukhari dan Muslim)