In the Name of Allâh the Most Beneficent the Most Merciful.

سْــــــــــــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم YaAllah janganlah kau uji apa yang tidak termampu aku lalui ٩(-̮̮̃-̃)۶٩(•̮̮̃•̃)۶When You Are HURT, You Learn To HATE..On The Other Hand, When You Hurt Someone, You Are RESENTED..BUT You Start To FEEL GUILTY As Well..However, Understanding Such Pain Enables YOU to Be KIND to Others..KNOWING PAIN Helps us GROW UP, to MATURE.. ٩(-̮̮̃•̃)۶٩(•̮̮̃•̃)۶ We should be taught not to wait for inspiration to start a thing. Action always generates inspiration. Inspiration seldom generates action٩(●̮̮̃•̃)۶ ٩(͡๏̯͡๏)۶yaAllah..berikanlah aku kekuatan mennempuhi segala cabaran dan dugaan..aku lemah tanpaMU..٩(●̮̮̃•̃)۶ ٩(͡๏̯͡๏)۶Starting over isn't crazy. Crazy is being miserable. and walking around half asleep, numb, day after day after day. Crazy is pretending to be happy. Pretending that the way things are is the way they have to be for the rest of your bleeding life.٩(●̮̮̃•̃)۶ If she's amazing, she wont be easy. If she's easy, she wont be amazing. If she's worth it, you wont give up. If you give up, you are not worthy. The truth is, everybody is going to hurt you; you just gotta find the ones worth suffering for -Bob Marley :٩(͡๏̯͡๏)۶..Mohon maaf atas segala salah silap.. Ikhlas dari MOHD SHUIB ABD RAHMAN..

Tuesday, April 13, 2010

Puncak Janing Kuala Nerang - Perception statement

in the name of Allah the most gracious the most passionate
so many things that happen during this recent days..thing that i am gratefully thank HIS blessing and there are things that i doubt HIS assistance...

but as HIS slave there are no ways that i will have the power to question HIS desire..NOT that HE has to do anything or depend on HIS creation..i dont actually know what am i talking about.. arghhh i am greatly depressed about what had happen and what will be...

==================================================================

pada 10 april yang lalu aku menerima msg dr azu.."shuib dh bangun belum...kitaorg nk pergi ni"..malam sebelumnya aku diberitahu amir dan atok yg akan mngadakkan activity..tp aku xtahu apakah ia...aku mengREPLY dgn "mmm...sy blm siap pape lg..rasa xdpt ikut laa"..sebenarnya aku terasa malas nk ikut sbb aku tengah sengkek duit..hehehe...

mmm so pastu amir dtg kejut aku...aku xigt ada x atok kejut aku..sbb aku malas sbnrnye nk g sane..mmmm yg aku igtamir dtg sbb ada bg helmet n kayu golf..gler aku mula hilang ingatan....


perjalanan dimulakan pagi tu dgn mkn dekat abdul alim..aku mkn ape pn xberapa igt...kami pergi naik 2keta..keta amir n marz..macam biasa geng kami laa yg sllu laa kuar nk g berkelah..

amir tok has mira azu mar n aku..7 frenz..though once upon a time there was 10 of us...

so perjalananm ke puncak janing agak memboringkan..dengan banyak hewan melintas semasa perjalanan..jalan kampung biasa..mmm ayam, lembu, burung...cicak???adoi.betol2 kembali ke alam sekitar tolll...hehehehehe

sampai sana kami melihat2 keadaan sekeliling..banyak batu besar dan pada aku xda laa lawa sgt air terjun sana..mmm means lata bayu aku lg lawa kot..wawaawa..semangat baling membakar kot..rasa kalo g rumah aku lg best....mmmmm

kami pilih tempat aras dua sebelum pakling atas sbb ada org kat aras plg atas..mmm aku amir dan atok memancing saje2 kat bawah sikit dr tempat bdk2 gurl stdy group aku masak..steambot tomyam fish ball sume..xlama pastu..activiti yng akutunggu..mkn...tu pun lepas aku mndi..aku yg plg awl kot basah kpala mndi..

biasa laa aku ni ske mndi air terjun..mmg kemestian aku mndi kalo g air terjun...maybe aku ni xdapat tahan kot kalo tgk air terjun..bdk kg kn..lgpn aku lama xbalik kg

lepas mkn mira pergi mancing dgn amir..pastu remote keta mar msk air..ntah mcmna aku xtahu..namun ada hikmah yg terlalu besar yg mnyelamatkan kami berenam..kami tertumpu pada mengRePAIR remote mar...mmmm

mira memancing kt kwsn kami pancing ikan td...

tiba2..terdengar bunyi guruh yg kuat..terlalu amat kuat...kami semua berpaling ke atas..melihat langir..dan pada waktu itulah jua...suatu dahan yang besar..patah dan swing ke mira...menolak mira..mira hilang dari penglihatan..pada masa itu aku tergaman..pada logik fikiran aku..mungkin itu kali terakhir aku lihat mira..

sedang aku tergamam aku lihat amir berlri turun dr bawah kkwsn dahan kayu yg patah..aku memberanikan diriku tutrun dr atas...aku lihat tiada darahpd permukaan air..aku bingkas turun mencari mira dlm air..aku risau kayu tersusuk pada badn mira..alhamdulillah tiada kayu terkena badannya..aku berenang mengangkat mira ke permukaan..aku kurangpasti adakah aku mengangkatnyaa..kerana terasa amat ringang aku mmengangkatnya..mungkin mira mira berenang ke permukaan..mungkin malaikat mngangkatnya..aku mengakuai..tiada daya upaya aku mengangkat mira...

semasa dalam air aku mendengar suara amir menenangkan mira..mennaynyakan bahagian manakah yg dia terasa skt..aku dgr kakinya skt..mira berpaut pada dahan yg patah.sebesar badan aku dahan itu..namun itu yg jauh dr dahan utama..dahan utama sebesar mana..aku lihat sebesar balak jua..ntahlaa...mungkin aku panik jd sume nye jd besar...

sebenarnya aku masih kurang mahir berenang..kalo berenang skadar utk diriku..aku xmampu selamatkan org..terus terang aku merasakan Allah ada bersama semasa kejadian..amir meminta aku memegang spec matanya..dia ingin menolak mira ke tepi..dia juga memberi arahan aku menolak mira ke tepi..aku hanya mngikut..masa itu aku berenang..dan aku prasan aku berenang bilamana tok berkata dia hampus-nk tenggelam..masa itu aku tenggelam..aku panik ble tahu aku berenang..alhamdulillah aku ditolak amir dan berjaya pegang dhn pokok...

mira di alijhkan ke tepi sungai..seluarnya jeans yg dipakainya pecah..dr situ aku mengagak kakinya patah..namun semua org menyatakan hanya terkehel..aku jd tension..amat sebenarnye..aku cuba mngumpul semua tuala dan kain pelekat..utk dibuat carrier..strecher..smasa kejadia ada pakcik tua..berjanggut putih..tp bdnnya begitu sasa..dalam bnyk yg membantu..aku hnya perasan dia..ntahlaa bnyk yg dia bntu...

tiada sempat aku berterima ksh padanya..terima kasih pakcik dan org yg membantu...


proses mengangkat mira ke kereta agak menyedih krna sdikit shj yg mnolong..semua org hnya memerhati..ada jgk yg hnya amik gmbr..nk ke hospital pn shngga perlu mrayu utk org kg tunjukkn jln..aku jd stres..belum dicampur tgn aku dpegang pakcik ke brother mne ntah..memaksa aku support bdn mira-pinggang ke peha..mmg aku nk support bhgian tu..sbb aku ykn patah...

amir drive ke hosptl ditemani org kg sne...kt sane attendance sane pn kasar je ayat..ntah laa sabar je laa...tp keadaan mira bt dia kne tranfer ke a.star...mmmmmm

so skrg dia kt a.star..alahamdulillah dh stabil..doakan dia xepat sembuh and blh amik exam...

sekian...