In the Name of Allâh the Most Beneficent the Most Merciful.

سْــــــــــــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم YaAllah janganlah kau uji apa yang tidak termampu aku lalui ٩(-̮̮̃-̃)۶٩(•̮̮̃•̃)۶When You Are HURT, You Learn To HATE..On The Other Hand, When You Hurt Someone, You Are RESENTED..BUT You Start To FEEL GUILTY As Well..However, Understanding Such Pain Enables YOU to Be KIND to Others..KNOWING PAIN Helps us GROW UP, to MATURE.. ٩(-̮̮̃•̃)۶٩(•̮̮̃•̃)۶ We should be taught not to wait for inspiration to start a thing. Action always generates inspiration. Inspiration seldom generates action٩(●̮̮̃•̃)۶ ٩(͡๏̯͡๏)۶yaAllah..berikanlah aku kekuatan mennempuhi segala cabaran dan dugaan..aku lemah tanpaMU..٩(●̮̮̃•̃)۶ ٩(͡๏̯͡๏)۶Starting over isn't crazy. Crazy is being miserable. and walking around half asleep, numb, day after day after day. Crazy is pretending to be happy. Pretending that the way things are is the way they have to be for the rest of your bleeding life.٩(●̮̮̃•̃)۶ If she's amazing, she wont be easy. If she's easy, she wont be amazing. If she's worth it, you wont give up. If you give up, you are not worthy. The truth is, everybody is going to hurt you; you just gotta find the ones worth suffering for -Bob Marley :٩(͡๏̯͡๏)۶..Mohon maaf atas segala salah silap.. Ikhlas dari MOHD SHUIB ABD RAHMAN..

Wednesday, April 28, 2010

EAC_BEM MQA UNIMAP DILEMMA


in the name of Allah the most passionate the most merciful

terasa agak mengejutkan apabila mendengar khabar angin mengenai kemungkinan pelajar unimap perlu menambah jumlah subjek yang di ambil bagi memudahkan process accreditasi pelajar..

aku tersentak tatakala memikirkan apakah yang akan terjadi jika perkara ini benar2 terjadi...

banyak perkara yang perlu diambil kira andai perkara ini terjadi

  1. adakah pihak unimap bersedia dari segi tenaga pengajar?
  2. adakah apakah subjek yang akan diajar/ditambah nilai?
  3. bagaimanakah kebajikan pelajar yang rata2 meminjam PTPTN?
  4. peluang pekerjaan yang dilepaskan pelajar?
rasanya ini adalah perkara utama yang bermain di fikirana kerdil aku yang ternyata masih belum matang

tenaga pengajar

aku merasakan pihak unimap tidak punyai tenaga pengajar dalam mengendalikan short sem..hujahnya adalah beberapa subjek yang telah aku ambil..ternyata lecturer dan PLV sendiri kurang mahir menerangkan apakah yang mereka ajar..hanay mengikut skema yang mereka dapat...entah dari mana..universiti lama mereka yang mereka sendiri pada hemat aku kurang mengerti isi yang hendak disampaikan

subjek

aku terasa akau masih aku ada mengutarakan pendapat aku mengenai subjek yang ditawarkan unimap-biomed elctrnc..ternyata apa yg aku takutkan berasas..mikroP - mikroC.. termodynamics-termofluid-termodynamics.. mechanics-biomechanics..materials-biomaterial.. medical imaging-computed tomography...instrunmentation-bioinstrumentation..Cprog signal system

apakah sebenarnya yang aku belajar???dengan subjek mathematics aku yang berterabur
math1 2 3...bercampur calculus math algebra nya...


kebajikan pelajar

bukan semua pelajar terdiri drpd golongan yg berada..hal ini merujuk pada aku..akhir sem ternyata PTPTN semakin berkurang..dengan perbelanjaan utk FYP menjilid buku, print, minyak kereta motor, makn minum di cafe yang terasa agak mencekik darah..kehidupan universiti kah ini??tanpa kampus..terasa seperti aku belajar di kolej swata

peluang pekerjaan yang dilepaskan

belum bekerja tp aku terasa ingin bekerja sahaja selepas ini..ntahlaa
masa depan yg tdk pasti