In the Name of Allâh the Most Beneficent the Most Merciful.

سْــــــــــــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم YaAllah janganlah kau uji apa yang tidak termampu aku lalui ٩(-̮̮̃-̃)۶٩(•̮̮̃•̃)۶When You Are HURT, You Learn To HATE..On The Other Hand, When You Hurt Someone, You Are RESENTED..BUT You Start To FEEL GUILTY As Well..However, Understanding Such Pain Enables YOU to Be KIND to Others..KNOWING PAIN Helps us GROW UP, to MATURE.. ٩(-̮̮̃•̃)۶٩(•̮̮̃•̃)۶ We should be taught not to wait for inspiration to start a thing. Action always generates inspiration. Inspiration seldom generates action٩(●̮̮̃•̃)۶ ٩(͡๏̯͡๏)۶yaAllah..berikanlah aku kekuatan mennempuhi segala cabaran dan dugaan..aku lemah tanpaMU..٩(●̮̮̃•̃)۶ ٩(͡๏̯͡๏)۶Starting over isn't crazy. Crazy is being miserable. and walking around half asleep, numb, day after day after day. Crazy is pretending to be happy. Pretending that the way things are is the way they have to be for the rest of your bleeding life.٩(●̮̮̃•̃)۶ If she's amazing, she wont be easy. If she's easy, she wont be amazing. If she's worth it, you wont give up. If you give up, you are not worthy. The truth is, everybody is going to hurt you; you just gotta find the ones worth suffering for -Bob Marley :٩(͡๏̯͡๏)۶..Mohon maaf atas segala salah silap.. Ikhlas dari MOHD SHUIB ABD RAHMAN..

Sunday, May 27, 2012

MIMPI NGERI: adakah ia petanda pemikiran yang penuh ketakutan & harapan yg tidak kesampaian?

Bismillahirrahmanirrahim...

Dengan nama Allah yang maha Pemurah Maha Penyayang

Aku tertarik apabila memikirkan tentang mimpi. Ramai orang mengatakan ia hanya permainan tidur. Namun aku merasakan ia lebih dari itu. Ia sesuatu yang melampaui batas pemikiran manusia.

Tadi si dia bercerita panjang dengan aku. Perbalahan yang biasa kami lakukan mengenai status aku yang tiada nampak sebarang peningkatan dalam hidup walaupun telah hampir 2 tahun bekerja di ibu kota.

"..hidup ini kena la ada peningkatan, perlu ada benda yang diberi komitmen senantiasa.." barangkali itu maksud si dia yang meleteri aku malam. Sungguh aku terasa dengan pemikirannya.

Seperti entry aku sebelum ini aku memang terasa down dengan status pekerjaan dan pencapaian hidup aku sekarang. Sehingga harini aku masih tidak mempunyai sebarang harta. Dan sebenarnya perbincangan aku dengan si dia tadi adalah kerana aku yang masih belum mampu membeli kereta.

Memang aku merencana membeli sebuah kereta. Namun keadaan ekonomi aku sekarang terlalu amat naif untuk aku memilki kereta. Mana tak nya, gaji bulanan aku hanya sedikit, dengan perbelanjaan makan, minyak motosikal, aku agak hairan ke mana perginya duit gaji aku sehingga tiada langsung aku menyimpan.

Terasa ingin memiliki kereta kecil seperti ini sebagai kereta pertama :) angan tak sudah


MIMPI: sinopsis si dia ceritakan aku hanya dapat ingat sebanyak ini.
adakah aku akan meninggalkan si dia bila mana dia lebih berjaya dalam hidupnya berbanding aku?
adakah aku akan jatuh menjunam apabila aku meninggalkan dia?
adakah aku akan selamanya gagal dalam hidup?
adakah aku tidak mampu memenuhi keinginan dia menjadi lelaki yang hebat?

Aku merasakan perasaan dan pemikiran kita mempengaruhi apa yang kita mimpi. Memang kita tidak dapat mengawal apa yang kita mimpi. Namunsedikit sebanyak, pengembaraan alam mimpi mungkin memberi sedikit petunjuk apa yang sebenarnya kita akan lalui di alam realiti.

wallahualam :)