In the Name of Allâh the Most Beneficent the Most Merciful.

سْــــــــــــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم YaAllah janganlah kau uji apa yang tidak termampu aku lalui ٩(-̮̮̃-̃)۶٩(•̮̮̃•̃)۶When You Are HURT, You Learn To HATE..On The Other Hand, When You Hurt Someone, You Are RESENTED..BUT You Start To FEEL GUILTY As Well..However, Understanding Such Pain Enables YOU to Be KIND to Others..KNOWING PAIN Helps us GROW UP, to MATURE.. ٩(-̮̮̃•̃)۶٩(•̮̮̃•̃)۶ We should be taught not to wait for inspiration to start a thing. Action always generates inspiration. Inspiration seldom generates action٩(●̮̮̃•̃)۶ ٩(͡๏̯͡๏)۶yaAllah..berikanlah aku kekuatan mennempuhi segala cabaran dan dugaan..aku lemah tanpaMU..٩(●̮̮̃•̃)۶ ٩(͡๏̯͡๏)۶Starting over isn't crazy. Crazy is being miserable. and walking around half asleep, numb, day after day after day. Crazy is pretending to be happy. Pretending that the way things are is the way they have to be for the rest of your bleeding life.٩(●̮̮̃•̃)۶ If she's amazing, she wont be easy. If she's easy, she wont be amazing. If she's worth it, you wont give up. If you give up, you are not worthy. The truth is, everybody is going to hurt you; you just gotta find the ones worth suffering for -Bob Marley :٩(͡๏̯͡๏)۶..Mohon maaf atas segala salah silap.. Ikhlas dari MOHD SHUIB ABD RAHMAN..

Friday, March 23, 2012

Penat sangat

Bila tiba saat kamu mencintai seseorang, kamu harus mempersiapkan diri untuk menerima penderitaan.. Bukan namanya cinta andai ia hanya membahagiakan..Kerana sebuah cinta sejati mampu mendengarkan apa yang tidak dikatakan dan mengerti apa yang tidak dijelaskan.. Ini kerana cinta tidak datang dari mulut dan lidah ataupun fikiran seseorang, tetapi cinta lahir dari hati yang paling dalam..

Seringkali aku mengungkapkan bahawa dia terlalu "bekeng", tidak memahami aku, terlalu mengada-mengada, mudah merajuk, cemburu tiada bertempat, dan seringkali aku meninggikan suara kepadanya.. Memang tidak dinafikan.. Aku melepaskan segala kemarahan ku padanya tanpa memikirkan perasaannya.. Sehingga jatuh butir2 halus airmata jernih mengalir membasahi pipi nya.. Aku tidak faham.. Bukan memilih untuk tidak faham.. Tapi aku memang jahil dalam memahami dia...

Sudah hampir 3 tahun kami berkawan.. Namun ibubapa ku masih belum mengetahui perhubungan kami.. Walaupun ibubapa ku tahu aku bukanlah lelaki yang baik.. Pernah berkeping2 kad raya, ucapan hari jadi sampai ke rumah.. habis aku dimarahi mak, abah hanya berdiam sahaja menasihati mak agar berhenti memarahi aku.. kata abah

"bila dah pegang duit sendiri..Eik carilah calon yang Eik berkenan..tapi sekarang tumpukan pada pelajaran..abah xhalang Eik nak berkawan..cuma jaga pergaulan..jaga batas.."

Itu lah kata2 abah yang masih terpahat dalam hati ku.. Kata2 yang aku rasa sangat bermakna.. Dengan kondisi abah ku sekarang.. Aku merasakan itulah kata2 bermakna yang masih ternyiang2 di telinga ku..

Mungkin terlalu banyak mak membebel kat telinga sehingga aku merasakan tiada apa yang aku ingat..huhu maaf mak..Eik bukan tak ingat, cuma summarize kan dalam otak Eik yang lembap ini :)

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

harini dia demam, tapi aku sibuk dengan hal kerja ku.. Hal yang tidak sepatutnya aku campur tangan aku dah terpaksa campur tangan.. Menyelesaikan masalah.. Mungkin itulah tugas engineer.. InshaAllah.. Aminnn

Walaupun aku hanyalah seorang technician.. Tukang cuci berijazahkan B.Eng (Hons) Biomedical Electronics.. Namun tugasku hanya melakukan sedikit PPM dan mencuci mesin, tidak ubah seperti tukang cuci.. Cuma jurus terhebat adalah teknik menukarkan kertas A4 menjadi wang kertas.. :) huhu the power of writing..

pagi tadi check tender yang PPUM suruuh masuk, tapi tak ada equipment yang boleh 4utech masuk. Hafiz datang office untuk ambil cable EST yang aku nak hantar NIQ..NIQ bagi 1 free seat untuk seminar EST - Fairuz bagitahu. Lepas sarapan pagi dapat URGENT msg dari En Asu ada meeting dengan En Yusni pukul 9 pagi.. Bergegas ke PUSRAWI

Meeting PUSRAWI
1. kenderaan parking sesuka hati di B1
2. master asset list biomedical equipment 2012
3. ppm schedule 2012
4. workorder backdated bulan 1 bulan 3 baru sign (kena marah dgn EnYusni)
5. medical device Biro En Rushdi

Keluar dari meeting sebab GOT call cakap ada breakdown - selamat guer.. Repair stretcher/katil LKL tolak patient.

Buat pertama kalinya tegur staff THP Sinar - kontraktor bagi maintenance yang ganti JangkaPrestasi..dan jugak kerani JP yang masuk kerja THP - Fiza (mintak tlg print Master Asset & PPM schedule) serah kat EnYusni lepas jumaat setelah hanta Notis LOAD TEST kat semua department

Lepas Jumaat siapkan workorder & checklist bulan FEBRUARY yang tergendala.. Terasa AMAT SAKIT HATI dengan staff 4utech yang duduk rileks tapi kerja tak jalan.. Masing-masing bagi alasan tak mnasabah

Harini balik awal sebab Hafiz nak balik awal.. Tapi macam selalu je dia balik dalam pukul 5.. Sepatutnya balik masuk 8.30 habis 5.30.. Aku pun tak tahu nak cakap apa.. Pangkat sama je.. Tapi seniority nya aku.. Cuma aku ni OUTCAST dari PUSRAWI - last2 aku jugak kena cuci samapah orang lain

#Anne dah bagi softcopy master asset & ppm schedule & format monthly report

Malam jumpa Hafiz electronics yang praktikal Lumut dengan aku..sembang borak terlupa awek tengah demam... Bukan lupa tapi terabaikan..

SEMOGA CEPAT SEMBUH YE AWK :( SAYA SAYANG AWAK...SAYA DOAKAN KESIHATAN DAN KEBAIKAN AWK

tidur comeil2 :) erm mama..sy nak kawen ^^ tapi xde duit lg (T-T)