In the Name of Allâh the Most Beneficent the Most Merciful.

سْــــــــــــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم YaAllah janganlah kau uji apa yang tidak termampu aku lalui ٩(-̮̮̃-̃)۶٩(•̮̮̃•̃)۶When You Are HURT, You Learn To HATE..On The Other Hand, When You Hurt Someone, You Are RESENTED..BUT You Start To FEEL GUILTY As Well..However, Understanding Such Pain Enables YOU to Be KIND to Others..KNOWING PAIN Helps us GROW UP, to MATURE.. ٩(-̮̮̃•̃)۶٩(•̮̮̃•̃)۶ We should be taught not to wait for inspiration to start a thing. Action always generates inspiration. Inspiration seldom generates action٩(●̮̮̃•̃)۶ ٩(͡๏̯͡๏)۶yaAllah..berikanlah aku kekuatan mennempuhi segala cabaran dan dugaan..aku lemah tanpaMU..٩(●̮̮̃•̃)۶ ٩(͡๏̯͡๏)۶Starting over isn't crazy. Crazy is being miserable. and walking around half asleep, numb, day after day after day. Crazy is pretending to be happy. Pretending that the way things are is the way they have to be for the rest of your bleeding life.٩(●̮̮̃•̃)۶ If she's amazing, she wont be easy. If she's easy, she wont be amazing. If she's worth it, you wont give up. If you give up, you are not worthy. The truth is, everybody is going to hurt you; you just gotta find the ones worth suffering for -Bob Marley :٩(͡๏̯͡๏)۶..Mohon maaf atas segala salah silap.. Ikhlas dari MOHD SHUIB ABD RAHMAN..

Monday, March 12, 2012

BLUR : selamat bekerja :)

Bismillahirrahmannirrahim

Dari Umar bin Khathab Ra. berkata : "Aku telah mendengar rasulullah saw.bersabda : Sesunggunya segala amalan itu tergantung pada niatnya. dan sesungguhnya bagi setiap orang apa yang ia niatkan. Maka barang siapa yang hijrahnya karena Allah dan rasulNya, ia akan sampai pada Allah dan RasulNya.dan barang siapa hijrahnya menuju dunia yang akan di perolehnya atau menuju wanita yang akan dinikahinya, ia akan mendapatkan apa yang dituju. (HR : Bukhari & Muslim)

Kenapa aku bekerja? Kenapa aku bekerja? Kenapa aku bekerja?

Rutin harian..aku bangun pagi, solat subuhku kekadang dalam waktu kekadang diluar waktu..tapi aku masih bias untuk masuk kerja tepat jam 8.30 pagi setiap hari..mungkin kadangkala tersasar 5-10 minit lewat…

Terdetik suatu persolan yang membuatkan aku musykil..BLURR dan menyesal..

KENAPA sebegini? KENAPA sebegitu?? – bukan lagu begitu begini ye

Rasanya aku mendisiplinkan diri terhadap sesuatu yang duniawi berbanding ukhrawi..yelaa.. dating kerja boleh je awal..sanggup bangun bergegas, tersentak dari tido bila terjaga lambat..pecut kenderaan habis laju bila nak pergi tempat kerja..tapi ke solat berjemaah? Bagaimanakah kita???

Sesunggunya segala amalan itu tergantung pada niatnya. dan sesungguhnya bagi setiap orang apa yang ia niatkan. Maka barang siapa yang hijrahnya karena Allah dan rasulNya, ia akan sampai pada Allah dan RasulNya.dan barang siapa hijrahnya menuju dunia yang akan di perolehnya atau menuju wanita yang akan dinikahinya, ia akan mendapatkan apa yang dituju.

Aku ingin berbakti kepada orang tuaku..namun berapa sen sahaja aku berikan kepadanya setiap bulan dari hasil pendapatanku..memanglah pendapatanku tidak seberapa..namun aku tidak meletakkan kesungguhan untuk mendisiplinkan diriku membernya walaupun suku dari gajiku..ermmmm

Ya Allah, kami mohon kepada-Mu akan keselamatan dalam agama, kesihatan dalam badan, bertambah dalam ilmu, keberkatan dalam rezeki, taubat sebelum mati, rahmat ketika mati, dan ampunan sesudah mati.Ya Allah, ringankanlah kami ketika sakratul maut, dan selamatkanlah kami dari seksa api neraka, dan memdapat ampunan di hari perhitungan amal.

Ya Allah Tuhan kami, janganlah Engkau sesatkan kami sesudah mendapat petunjuk, berilah kami rahmat dari sisi-Mu. Karena sesungguhnya Engkaulah Yang Maha Pemurah.

Ya Allah Tuhan kami, berilah kami kebahagiaan di dunia dan kesejahteraan di akhirat, dan peliharalah kami dari siksa neraka.