In the Name of Allâh the Most Beneficent the Most Merciful.

سْــــــــــــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم YaAllah janganlah kau uji apa yang tidak termampu aku lalui ٩(-̮̮̃-̃)۶٩(•̮̮̃•̃)۶When You Are HURT, You Learn To HATE..On The Other Hand, When You Hurt Someone, You Are RESENTED..BUT You Start To FEEL GUILTY As Well..However, Understanding Such Pain Enables YOU to Be KIND to Others..KNOWING PAIN Helps us GROW UP, to MATURE.. ٩(-̮̮̃•̃)۶٩(•̮̮̃•̃)۶ We should be taught not to wait for inspiration to start a thing. Action always generates inspiration. Inspiration seldom generates action٩(●̮̮̃•̃)۶ ٩(͡๏̯͡๏)۶yaAllah..berikanlah aku kekuatan mennempuhi segala cabaran dan dugaan..aku lemah tanpaMU..٩(●̮̮̃•̃)۶ ٩(͡๏̯͡๏)۶Starting over isn't crazy. Crazy is being miserable. and walking around half asleep, numb, day after day after day. Crazy is pretending to be happy. Pretending that the way things are is the way they have to be for the rest of your bleeding life.٩(●̮̮̃•̃)۶ If she's amazing, she wont be easy. If she's easy, she wont be amazing. If she's worth it, you wont give up. If you give up, you are not worthy. The truth is, everybody is going to hurt you; you just gotta find the ones worth suffering for -Bob Marley :٩(͡๏̯͡๏)۶..Mohon maaf atas segala salah silap.. Ikhlas dari MOHD SHUIB ABD RAHMAN..

Sunday, April 3, 2011

kerja dengan ikhlas






in the name of Allah the Most Gracious the Most Mercifull

terasa sudah lama aku tak mengepost apa yg selalui aku fikirkan..

maybe bebanan kerja membuatkanaku tiada masa mahu mengUpdate blog rasmi mohd shuib bin abd rahmanini..-->its me!!!!

so aku terasa anat penat bilamana hanya aku je pekerja senior 4utech corp..ermm so aku pun xtau aku nye status..ntahla.a..kejap g HQ kejap g pusrawi..gaji ermmm

maybe tu faktor dua org tu behenti kerja..aku pn bakal nk bhenti kije..yelaa..kerah tenaga mcm aku ni robot..kije overtime pn gaji ciput..ntahlaa..yg tak tahan produk newtech tu asyik aku je response..xlarat dh aku kena maki...aku yg bersihkan kerja org..tp org lain yg masyuk..sape xsakit ati..sales untung aku yg technical menjawab..celaka je..


ntahlaa..rasa down sangat..apala nk jadi dgn aku..saving setiap bulan pn xda..baik kije kilang je dapat simpan duit..xcukup lg ke balaja ada degree kije mcm tuttt jeeerr

bila pk balik cmne la aku nak kawin..ermmm xda preparation pape lg..aduish..cmne lkalo awek aku dh grad dah kije nnti..ermm aku ni kije bodoh2 je...apala salah aku study xberkat ke??nak cakap aku meniru dalam exam xda pn..sedang yg baawa toyol masa exam dlu kije hebat2...bukannye aku xnak bsyukur..tapi rasa aku nye rezeki susah je..apa la yg aku pk ni..asal xmennangggur dahla


actually aku nk sgt bhenti kije..sejak aku kije ni aku banyak sgt abai org2 yg aku sayang..mak abah..akak, adik aku ..ermm patut aku balas jasa dorg..by meaans of dorg banyak support aku time aku study dlu..tp hanta rumah duit pn jarang..siap amik motor akak aku lg nk dtg kije sini..gaji ciput cukup makan je...ermmmm

nasib baik aku nye gF ni memahami..tersa dia banyak support aku dgn kije aku yg kdg2 balik rumah lambat..aku xcontact dia mcm time aku bnlaja dlu..ada tenet pn jarang o9 ym skype dia..maaf ye :( syes mmg xda masa...

awk mmg terbaik yg sy kenal..maaf sy xlayan awk dgn baik..terima kasih banyak memahami dan tahan dgn perangai sy...

rasanye kalo aku kije lama lg sini mesti aku depression silap gaya aku boleh jd gila sbb bt kije xikhlas..


yaAllah..berikanlah kami kekuatan menempuhi segala dugaan mendatang



Salahkah ku mendambakan seorang puteri
Dan pasti ku mengharap yang setia di sisi
Teman kala ku kedukaan memberikan daku cahaya
Sinari kehidupan

Walau ku tahu segala suratan Esa
Ku pohon kesetiaan pemberi inspirasi
Pengubat jiwa yang sepi
Agar dapat ku kecapi indahnya hidup ini

Usah ada rasa sangsi
Saling faham dan mengerti
Sinar bahagia menanti

Pendorong penguat jiwa
Dalam melayar bahtera
Pasti tenang jika kau di sisi

Selagi masih aku terdaya
Menuturkan kata-kata
Kan ku bicarakan yang sesungguhnya
Di hati ini dikau saja yang bertakhta di jiwa
Insan yang ku kasihi
Dikau yang ku sayangi..