In the Name of Allâh the Most Beneficent the Most Merciful.

سْــــــــــــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم YaAllah janganlah kau uji apa yang tidak termampu aku lalui ٩(-̮̮̃-̃)۶٩(•̮̮̃•̃)۶When You Are HURT, You Learn To HATE..On The Other Hand, When You Hurt Someone, You Are RESENTED..BUT You Start To FEEL GUILTY As Well..However, Understanding Such Pain Enables YOU to Be KIND to Others..KNOWING PAIN Helps us GROW UP, to MATURE.. ٩(-̮̮̃•̃)۶٩(•̮̮̃•̃)۶ We should be taught not to wait for inspiration to start a thing. Action always generates inspiration. Inspiration seldom generates action٩(●̮̮̃•̃)۶ ٩(͡๏̯͡๏)۶yaAllah..berikanlah aku kekuatan mennempuhi segala cabaran dan dugaan..aku lemah tanpaMU..٩(●̮̮̃•̃)۶ ٩(͡๏̯͡๏)۶Starting over isn't crazy. Crazy is being miserable. and walking around half asleep, numb, day after day after day. Crazy is pretending to be happy. Pretending that the way things are is the way they have to be for the rest of your bleeding life.٩(●̮̮̃•̃)۶ If she's amazing, she wont be easy. If she's easy, she wont be amazing. If she's worth it, you wont give up. If you give up, you are not worthy. The truth is, everybody is going to hurt you; you just gotta find the ones worth suffering for -Bob Marley :٩(͡๏̯͡๏)۶..Mohon maaf atas segala salah silap.. Ikhlas dari MOHD SHUIB ABD RAHMAN..

Tuesday, August 31, 2010

Racism - perception view





Lirik Warisan (Anak Kecil Main Api)
Anak kecil main api
Terbakar hatinya yang sepi
Air mata darah bercampur keringat
Bumi dipijak milik orang

Nenek moyang kaya-raya
Tergadai seluruh harta benda
Akibat sengketa di antara kita
Cinta lenyap di arus zaman

Indahnya bumi kita
Warisan berkurun lamanya
Hasil mengalir ke tangan yang lain
Kita kan merintih sendiri


Jangan buang waktu lagi
Majulah raih sebuah mimpi
Hapuskan sengketa
Teruskan usaha
Kita kan gagah di nusantara

Kita kan gagah di nusantara
Kita kan gagah di nusantara
Kita kan gagah di pentas dunia

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>


beralihanya tampok pemerintahan maka beralihlah pemikiran atau cogan kata mereka..

aku xtahu apa yang ingin pemimpin2 ini capai...

mahathir dengan wawasan 2020 nya

paklah dgn islam hadhari yg dikecam hebat..

dan sekarang Najib dgn satu mesia nya...

apakah sebenarnye sume ni????aku cuba baca wikipedia..

BLURRRRRRR.....



teringat aku masa aku mencari tempat aku nk interview kije..aku lalu dkt tepi org itam ni..pastu nk tanya dia jala...

"cik tumpang tnya..bussiness center kat mana ye???"abis skema ayat aku..sopan santun gak laa aku rasa

tahu org itam tu jawab pe..

"tanya melayu".sesimple tu je dia jwb..celaka betul india ni


dahla aku panggil dia cik...tukang sapu je kot..bkn aku nk hina dia..tp tu laa..jgn bagi muka org itam ni..sakitkan ati je

lg aku igt lg time aku kije Shell..biasa laa serve org..aku jaga pump mnyk..

nk djadikan cite aku kena laa isi mnyk org itam tu..ttupah sket..xsampai 3kupang/30sen pun..dia maki2 aku cakap menyak mahal mmcm emas sume..blaja bodo isi mnyk pn bodo..
celaka tol org itam tu..abjet aku kije Shell xda pendidikan ke..geram aku


aku memang sorg yg RACISM..aku terus terang aku xbape suke cina india bangsa pendatang ni..

menindas Melayu..

dan melayu terlalu bertolak ansur..sehiingga ditolak beransur2...

ekonomi xkawal..kuasa politik pn dah nak abis dah melayu xda pape...

apa punya melayu..


pasal org makan pork ni aku xda laa sgt kes dgn dorg yg bt aku skt atui...tp ni laa yg bahaye..kita xsdar dorg ni menjatuhkan kta pelan2..

ekonomi dorg dh kawal..politik pn rasanye dh nyaris dh kot...bahaya tu wey

aku bukanlah bgs nk huarai sume ni...cume terasa...

BANGKITLAH MELAYU...

jgn laa bagai buih2 tp xda makna...