In the Name of Allâh the Most Beneficent the Most Merciful.

سْــــــــــــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم YaAllah janganlah kau uji apa yang tidak termampu aku lalui ٩(-̮̮̃-̃)۶٩(•̮̮̃•̃)۶When You Are HURT, You Learn To HATE..On The Other Hand, When You Hurt Someone, You Are RESENTED..BUT You Start To FEEL GUILTY As Well..However, Understanding Such Pain Enables YOU to Be KIND to Others..KNOWING PAIN Helps us GROW UP, to MATURE.. ٩(-̮̮̃•̃)۶٩(•̮̮̃•̃)۶ We should be taught not to wait for inspiration to start a thing. Action always generates inspiration. Inspiration seldom generates action٩(●̮̮̃•̃)۶ ٩(͡๏̯͡๏)۶yaAllah..berikanlah aku kekuatan mennempuhi segala cabaran dan dugaan..aku lemah tanpaMU..٩(●̮̮̃•̃)۶ ٩(͡๏̯͡๏)۶Starting over isn't crazy. Crazy is being miserable. and walking around half asleep, numb, day after day after day. Crazy is pretending to be happy. Pretending that the way things are is the way they have to be for the rest of your bleeding life.٩(●̮̮̃•̃)۶ If she's amazing, she wont be easy. If she's easy, she wont be amazing. If she's worth it, you wont give up. If you give up, you are not worthy. The truth is, everybody is going to hurt you; you just gotta find the ones worth suffering for -Bob Marley :٩(͡๏̯͡๏)۶..Mohon maaf atas segala salah silap.. Ikhlas dari MOHD SHUIB ABD RAHMAN..

Thursday, February 25, 2010

ReZeki



dengan nama Allah yg maha pemurah maha penyayang




pada suatu masa yang lalu ada menerima misscall dari kawan lama, xda la rapat sangat.masa tu aku tengah tunggu call dari kedai tempat aku beli laptop. masa aku dapat misscall tu aku ingatkan kedai yang call rupanya budak army tempat aku prktikal dulu.

untuk pengetahuan korg aku dh pun delete no dia lps prktkl.xda guna pn kan..bukannya aku ada apa kerja dgn dia.xrapat pulak tu.xda kepentinagn pn kalo simpan.


aku sms balik no tu.dia reply.cakap nama dia shyfull (bukan nama sebenar kalo betol pon bukan korg kenal) pastu siap suruh call dia balik lg..hampeh betol..aku lak baik hati nk call..cakap dengan aku lama pulak, celcom ke maxis,faham2 je la..mmmm tp abaikan je..

berbual punya berbual rupanya mamat ni nk hutang duit.time tu aku pun masih lg xde sgt duit. masalahnye dia nk on d spot lak tu suruh aku bank in ari tu gak.mse tghari dalam 12-2 ptg kot.aku sem ni mmg xde bnyk klas sgt.

sebab aku terasa macam mamat ni terdesak sangat duit so aku pun tanya laa mysweetheart nk tolong ke x.mamat ni nk pinjam pn sket je..so aku rasa xpe la..nnti dia bayar la balik lepas dapat gaji.walaupun adik angkat aku kat uitm arau cakap jangan bagi.ntahla

so aku bagi laa mysweetheart pakai maybank dia bank in kat no akaun dai.anyway dia cakap tu noakaun akak dia, aku tak prasan lak nama akaun tu binti kan akak dia.aku xtahu pn nama bapak dia apa.

samapai sekarang aku xdapat lagi hutang aku tu..haih adakah nilai persahabatan kami sekdar hutang yang aku berikan???

atau adakah dia begitu terdesak sehingga sampai sekarang tak dapat bayar???

aku bukan jenis nk demand dapat balik duit aku sangat..cukupla kalo dia sedar dia ada hutang aku dan itu duit aku, hak aku..

ni buat aku macam pengemis mengemis duit aku!!! geramnye aku..

*entry ni aku tujukan utk kawan baik aku yang bagi aku hutang aku banyak gak dulu.kalo x xdapat aku lappy ni..cover kulit beb..hehehe

trima kasih atok bg pnjam duit n teman beli...n kekawan yang teman aku time beli n time aku claim waranty ritu..sayang korg sume