In the Name of Allâh the Most Beneficent the Most Merciful.

سْــــــــــــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم YaAllah janganlah kau uji apa yang tidak termampu aku lalui ٩(-̮̮̃-̃)۶٩(•̮̮̃•̃)۶When You Are HURT, You Learn To HATE..On The Other Hand, When You Hurt Someone, You Are RESENTED..BUT You Start To FEEL GUILTY As Well..However, Understanding Such Pain Enables YOU to Be KIND to Others..KNOWING PAIN Helps us GROW UP, to MATURE.. ٩(-̮̮̃•̃)۶٩(•̮̮̃•̃)۶ We should be taught not to wait for inspiration to start a thing. Action always generates inspiration. Inspiration seldom generates action٩(●̮̮̃•̃)۶ ٩(͡๏̯͡๏)۶yaAllah..berikanlah aku kekuatan mennempuhi segala cabaran dan dugaan..aku lemah tanpaMU..٩(●̮̮̃•̃)۶ ٩(͡๏̯͡๏)۶Starting over isn't crazy. Crazy is being miserable. and walking around half asleep, numb, day after day after day. Crazy is pretending to be happy. Pretending that the way things are is the way they have to be for the rest of your bleeding life.٩(●̮̮̃•̃)۶ If she's amazing, she wont be easy. If she's easy, she wont be amazing. If she's worth it, you wont give up. If you give up, you are not worthy. The truth is, everybody is going to hurt you; you just gotta find the ones worth suffering for -Bob Marley :٩(͡๏̯͡๏)۶..Mohon maaf atas segala salah silap.. Ikhlas dari MOHD SHUIB ABD RAHMAN..

Sunday, March 29, 2009

dia Ayahku

salam...

membaca tread sahabatku tentang BAGAIMANA SEORANG AYAH MELAHIRKAN KASIH SAYANG NYA ternyata berjaya mencairkan hatiku yang keras dan tanpa aku sedari titisan jernih mengalir di pipiku....
betapa aku selama ini mengabaikan insan yang bernama ayah..insan yang banyak berkorban pada diri ini..maafkan shuib abah...

abaout him...

ayah aku hanyalah insan biasa..mungkinn kerana ini aku menjadi ego tatkala aku berjaya melanjutkan pelajaran ke universiti...sungguh aku tak terfikir....namun aku dapat rasai...aku seperti hilang rasa hormat padanya...

MasyaAllah...apakah aku ini monster????? dia ayah ku ya Allah...;(

ayahku pernah berkhidmat sbg seorg askar...semasa perkhidmatan..ayahku telah mengalami keasakitan...walaubagaimanapun mujur pegawainya tadak membehentikan nya dari perkhidmatan dan ayahku kini bergantung pada pencennya....


kehidupan ku di kampung dan masa sekolahku pada masa kecil amat mnyedihkan...aku selalu menyalahkan ayahku kerana gagal menydiakan kemudahan yang mencukupi kepadaku...aku yang sentiasa tak tahu bersyukur.....

pernah suatu ketika..semasa aku membonceng motosikal abah..ada orang mengutuk kekurangan abah...aku hanaya berdiam diri..abah hanya senyap shaja...sedangkan budak itu antara tingkatan satu atau 2..masa tu aku dah darjah 4-6..
aku bukannya membela abah..tetapi aku menyalahkan aabbah..aku malu denagan abahku sendiri..

ansedangkan abah yang membesarkanku..yang mnyara kehidupanku...zalim sungguh hatiku.....




perasaan ego aku sebagai anak sulung lelaki amat menebal...aku walaupun boleh dikatakan pelajjar cemerlang sekolah lama aku atak penah membenarkan ibu atau abah datang menandatangani rekod kemajuan aku...semasa sekolah mennagh laa...
aku seringkali memberi alasan abah sibuk..mak nk jaga baby...semua tu tipu belaka...aku malu untuk mebenarkan c8ikgu dan rakan2 aku tahu aku anak siapa...

aku malu dan ego mngaku dia ayahku...

batapa kerasnya hatiku....


selepas SPM disebabkan aku tgl d kawasan yang agak pedalaman aku gagl mencari pekerjaan sementara...jadi aku bercadang bercucuk tanam dibelakang rumahku...
sudah tentu barangkali aku yang tak penah bercucuk taman menggunakan skill yang salah semasa bertani..

abah yang sekadar sekali dua menbantu aku menasihati aku dan mengajarku cara bercucuk tanam..aku tringat ketika aku menanam cili dalam batas...tetiba abah menyalihkannya(anak pokok)..aku mnyalahgkan abah dan menyalah sangka abah mencabut ank pokoku...

aku marah abah dan terus meninggal kerja bercucuk tanam..

keesokkan harinya aku terharu..aku lihat abah menanam anak pokok baru...aku sedih eranan aku melayan abah dengan teruk..



abah..amaafkan shuib..

eik sygkn abah sepertimana eik sayangkan mama...

dah...aku xley nk taip lg...


Andai aku mati nanti..aku nk semua org tahu aku syg n hormat abah aku wlpn abh aku xmcm org lain..aku xpenah malu dgn keadaan abah aku..tp berbangga abah aku wlpn mcm tu tp bjaya mjadikan aku aku harini..

kegagalan aku disebabkn aku sndiri..kejayaan aku adalah pertolongan Allah dan kalian semua...

maafkan aku~