In the Name of Allâh the Most Beneficent the Most Merciful.

سْــــــــــــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم YaAllah janganlah kau uji apa yang tidak termampu aku lalui ٩(-̮̮̃-̃)۶٩(•̮̮̃•̃)۶When You Are HURT, You Learn To HATE..On The Other Hand, When You Hurt Someone, You Are RESENTED..BUT You Start To FEEL GUILTY As Well..However, Understanding Such Pain Enables YOU to Be KIND to Others..KNOWING PAIN Helps us GROW UP, to MATURE.. ٩(-̮̮̃•̃)۶٩(•̮̮̃•̃)۶ We should be taught not to wait for inspiration to start a thing. Action always generates inspiration. Inspiration seldom generates action٩(●̮̮̃•̃)۶ ٩(͡๏̯͡๏)۶yaAllah..berikanlah aku kekuatan mennempuhi segala cabaran dan dugaan..aku lemah tanpaMU..٩(●̮̮̃•̃)۶ ٩(͡๏̯͡๏)۶Starting over isn't crazy. Crazy is being miserable. and walking around half asleep, numb, day after day after day. Crazy is pretending to be happy. Pretending that the way things are is the way they have to be for the rest of your bleeding life.٩(●̮̮̃•̃)۶ If she's amazing, she wont be easy. If she's easy, she wont be amazing. If she's worth it, you wont give up. If you give up, you are not worthy. The truth is, everybody is going to hurt you; you just gotta find the ones worth suffering for -Bob Marley :٩(͡๏̯͡๏)۶..Mohon maaf atas segala salah silap.. Ikhlas dari MOHD SHUIB ABD RAHMAN..

Saturday, January 19, 2013

once upon a time there was you and me

Bismillahirrahmanirrahim.. dengan nama Allah yang Maha Pemurah Maha Penyayang... Alhamdulillah aku masih mampu bernafas menyedut udara Allah, makan rezeki kurniaan Allah & paling penting masih dalam nikmat iman & islam. InshaAllah. Rasanya sepanjang bulan 12.2012 aku langsung tidak mengupdate sebarang entry bagi menghiasi laman rasmi perception28278 ini. Barangkali tiada yang perasan atau apakah ada juga manusia yang membaca coretan kucar-kacir merepek meraban aku ini? untuk yang membaca tahniah kerana mampu membaca sekali gus cuba memahami pemikiran aku yang ntah pape ni. hehe. Ermm sebenarnya aku tak tahu nak tulis apa. cuma tadi aku melawat laman blog si kesayangan hati. pada suatu ketika dulu. sekarang barangkali dia telah menjumpai atau menemukan kebahagiaan yang dia cari. huhu. onece upon a time there was you & me la citer entry kali ni. dia telah menyatakan yang dia xde gewe. hancur luruh la jugak la hati aku ni. haha - gelak cover sedih!!- huhu actually aku dah lama la jugak dengan si dia ni. means aku start bkawan dengan dia dari laman sosial juga "tagged". masa tu aku masih dalam sem 6 unimap. masa tu aku praktikal kat 96HATL. Hospital angkatan tentera lumut. selalu la jugak la aku membalas komen dengan dia. masa tu aku takde laptop lg. pc aku rosak. so sllu aku pakai pc Produktif Kualiti Medical Supply utk online kat office kontena tu. Hehe.
balas2 punya balas komen aku ske buli dia je. dia tu bangga sgt2 dgn unimap dia. aku pulak sgt benci unimap. sbb parent aku paksa aku masuk sana walaupun aku dapat MISC & TESEL & MA. result aku pn ala kadar lulus je sbb mmg xde hati nk blaja kat rumah kedai unimap pada masa tu. sekarang kampus tetap mcm best je :P Lepas balik dr prtkl aku mmg nk sgt jmpa si dia ni. hehe al maklum la gatal la konon dh jd senior la katakan :D haha. kitorg jmpa pastu start la contact pakai skype. sllu la kami berskype. mcm2 cara kelakar je kami bkomunikasi. sampai tulis kat wall sbb tenet dh kne block. tenet unimap block pkl 3am to 6am. huhu. masa tu kami ni student xde bnyk krdt pn nk cntact. masa tu no phone dia pn aku xamik lg. lgpn masa tu aku tgh kapel dgn bdk nurse kg aku.hurmm skrg nurse tu dh slmt brumah tngga pn.
pejam celik2 aku habis study dan bekerja di Kuala Lumpur. Awal permulaan kerja sangat susah. Hampir setiap hari selama sebulan dua bulan kami asyik bergaduh. nyaris jugalah kami putus tp dia sllu beralah. aku sedar jarak Kuala Lumpur Perlis itu agak jauh. aku pula hanya bekerja biasa2 shj. kadangkala aku mengambil cuti utk bertemu nya. pernah sekali itu aku naik motor dari kupang sampai alor star semata2 utk btemu dia. kesnya aku ttgl bas. huhu.
namun itu semua hanyalah kenangan manis, lucu, kelakar bila aku masih bersamanya. yang paling mendukacitakan aku adalah pada majlis konvo nya aku tak terdaya membawa keluar kereta yang aku miliki sekarang. bersusah payah la juga aku nk ke konvo si dia. aku menumpang rmh kawan aku yang membuat master di sana. berjalan kaki agak jauh juga. dari ILP Kangar ke Dewan 2020. basah lencun juga la baju aku. nak sewa kereta memang tak dapat masa tu. public transport memang tak ada. xpela aku gagahi jugak melawan kepenatan aku menaiki bas dr kL ke kangar dan paginya ke majlis konvo itu. sampai majlis konvo jmpa mak ayah & adik dia. kawan dia yg jg kawan aku serta 2 org junior biomed aku. overall aku rate pengalaman pergi konvo tu hatiku menangis. teringat majlis konvo aku sendiri pn xde sape raikan kecuali adk angkat kawan aku. budak muar tu. adk angkat kawan aku nye konvo pulak aku terlupa. huhu karma kn??
lps dia konvo dia dpt kerja di utara tanah air. jawatan yg aku rasakan sgt bgs. terasa terhina aku apabila aku melihat diri aku berbanding dirinya. mulai hari aku berjmpanya di puduraya pada bulan puasa itu. hurm. banyak nya terjadi. perjalanan dia dari kuantan ke penang. aku dan dia lalui. bertitisan air mata. sungguh banyak sangat pengalaman aku dengannya. dia bekerja di utara tanah air. aku di kuala lumpur. 6 bulan juga tempoh training dia. sebelum bergelar permanent staf. dia bekerja bersama junior biomed aku. terasa begitu tercabar diri aku. mana tak nya. aku dah bekerja 2tahun. gaji dia training jauh lbh bsr dr aku. lgpn dia bekerja dia syarikat biomed yg ternama multinasional. selang beberapa ketika kami jarang berhubung. aku dan dia. walaupun aku memberunya nombor bill celcom 1+5 ternyata ia jarang digunakan. aku sibuk dgn kerjaya aku. dia juga begitu. awal bulan lepas 3/12/2012 dia menyatakan yang kami tidak serasi. setelah hampir 4 tahun aku berkawan dgn dia. setelah hampir 3tahun aku berubah dar buaya yang memainkan perasaan perempuan kpd lelaki yg setia. sungguh bidang kerja aku sllu berjmpa nurse, doctor, budak praktikal yang comel. tapi aku cuba utk emnahan diri aku. sebab aku berharap dia adalah wanita utk aku. namun hubungan kami kecundang di tengah jalan. dia inginkan aku mencari kebahagiaan aku. aku juga merasa sedih kerana selama perkenalan kami ternyata aku hanya seronok sendiri. aku relakan dia dengan pilihannya yaAllah. tiada apa yang aku harpakan selain ketenangan hidup dan kebahagiaan di dunia dan akhirat.
"Our Lord! grant us in our mates and offspring the joy of our eyes and make us patterns for those who guard against evil." (25:74)