In the Name of Allâh the Most Beneficent the Most Merciful.

سْــــــــــــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم YaAllah janganlah kau uji apa yang tidak termampu aku lalui ٩(-̮̮̃-̃)۶٩(•̮̮̃•̃)۶When You Are HURT, You Learn To HATE..On The Other Hand, When You Hurt Someone, You Are RESENTED..BUT You Start To FEEL GUILTY As Well..However, Understanding Such Pain Enables YOU to Be KIND to Others..KNOWING PAIN Helps us GROW UP, to MATURE.. ٩(-̮̮̃•̃)۶٩(•̮̮̃•̃)۶ We should be taught not to wait for inspiration to start a thing. Action always generates inspiration. Inspiration seldom generates action٩(●̮̮̃•̃)۶ ٩(͡๏̯͡๏)۶yaAllah..berikanlah aku kekuatan mennempuhi segala cabaran dan dugaan..aku lemah tanpaMU..٩(●̮̮̃•̃)۶ ٩(͡๏̯͡๏)۶Starting over isn't crazy. Crazy is being miserable. and walking around half asleep, numb, day after day after day. Crazy is pretending to be happy. Pretending that the way things are is the way they have to be for the rest of your bleeding life.٩(●̮̮̃•̃)۶ If she's amazing, she wont be easy. If she's easy, she wont be amazing. If she's worth it, you wont give up. If you give up, you are not worthy. The truth is, everybody is going to hurt you; you just gotta find the ones worth suffering for -Bob Marley :٩(͡๏̯͡๏)۶..Mohon maaf atas segala salah silap.. Ikhlas dari MOHD SHUIB ABD RAHMAN..

Sunday, April 1, 2012

Kerjaya - Biomedical Equipment Technician // Kerja - Cuci Mesin

In the of Allah : The Most Gracious The Most Merciful

Bismillahirahmanirrahim...

setiap orang mempunyai "PRIDE" nya tersendiri..mungkin aku tidak sepatutnya menggelar pekerjaan aku ini sebagai tukang cuci..bunyi agak kasar bukan? Namun bagiku inilah realiti kehidupan. Bukan aku mengeluh kesah: jauh sekali aku berharap agar aku tidak menyesal dengan percaturan hidup ini..Ketentuan yang ditetapkan Allah..DIA lebih mengetahui sedang kita tidak mengetahui

Mulai 1hb April 2012 aku kembali berkhidmat ke PUSRAWI. Tearasa amat malas dan kurang semangat untuk ke sana sebenarnya. Mana tak nya, kes aku mengeluarkan komen berani mati tahun lepas terus menyebabkan aku di"BAN" oleh management dan Nursing di sana. Biarlah: kisah lama biarkanlah menjadi kenangan yang mengajar aku untuk lebih berhati-hati dan berwaspada kepada hubungan sesama manusia.

Sebenarnya aku dah start mulakan kerja kat sana hampir 2minggu lepas..banyak sebenarnya yang aku perlu settlekan. PPM yang tergendala selama sebulan, masalah staff yang malas, datang lambat, tiada komitmen kerja, masalah peribadi bercampur masalah kerja dan lain2.. Budak praktikal pun memeningkan kepala aku..Disamping masalah dengan artis yang masih belum selesai hingga sekarang..ntahla..hampir 3bulan dah kot bergaduh..huhu

gambar hiasan : harith & danish :) anak along aku yg cergas dan pintar.

Rencana hidup:

teknik penulisan sekarang aku rasa macam campur aduk je..ermm ntah xda idea nk taip sebenarnya.sekadar entry bersahaja..

Sabtu lepas aku berbual pasal kawen dengan budak praktikal poli. Imah si Bdaygurl..dia tanya agak2 aku nak kawen ble.."untungla kawen awal, nak anak bape orang.."ermm aku terus je terfikir..umurku sudah 25 tahun ni..agak2 bla aku nk kawen ye??

Aku kalau boleh nak wife aku kerja dulu 2tahun sblm kawen..ye laa..biar dia seronok buat duit dulu..hehe boleh pinjam buat beli rmh keta etc nnti..hehe :) so kiranya aku kerja 4tahun baru la nk kawen. by that time umo aku 27-28 and umor dia 25-26..kira ok la tu kn??

tapi ada benda yang aku terfikir lagi..ermm ANAK :( jika kawen umo 27-28 anak pulak camne???


Tadika = 33
UPSR = 39
PMR = 43
SPM = 45
MATRIK = 46
UNI = 50
Kerja = 52
CUCU??? = 53

gambar hiasa : balqis comel :) anak angah aku..chomeil sgt..muahhh :* hehe

ermm macam tua sgt je utk anak sulung dapat anak time aku umo 53..ermm tu kalo ideal condition..huhu...

uwaaa..duit pun xkumpul lagi..camne tu?? rumah, keta, kerja pun gaji ciput...duisshhhh ayayaiyai..

buat aku jealous je dengan budak masuk maktab, askar, nursing etc yg senang je dapat gaji besar dan kerja stabil...

xley xley xley...apa aku merepek ni!!!!

ermmm...sekarang aku rasa aku dah kurang membuaya..kadang2 sampai rasa aku xda sape2 kt kL ni..terasa boring xda teman..xde sape peduli aku rasa apa..macam robot pn rasa kdg2..tp bukan masa kerja..tapi masa balik rmh..kerja macam nak mati..balik rumah rehat je..mujur aku kerja jumpa org..sekurang2nya ada la jugak social life..huhuhu..

pasal kerja..rasanya ramai je orang igt aku lepasan SPM; kerja cuci sampah..asyk kena panggil gelaran "adik" je..ntahla..sampai bdk prtkl pn panggil nama aku je..mmgla bgs xde power distance..tp kdg2 rasa hormat pn dh xde..selamber je panggil aku "KUPANG"..agak2la awk tu student, sy ni staff..memang la kita sebaya tp kena la ada hormat..atleast panggil nama aku..bukan gelaran aku..tu kat universiti xajar tu cara hormat org..sendiri mau igt laaa..

kata2 penutup..

man la yarham la yurham : sesiapa yang tidak mencintai tidak akan dicintai...

aku suka lagi kalo englishnye aku bantai : you get what you give...:) xtahu la betul ke x..kalo salah buat2 betul jelaa ok!!!

lalalala~~~ dah abissss

thank you kalo baca sampai habis

ASSALAMUALAIKUM : XJAWAB DOSA - KALO JAWAB SAYAAANG :P NGEEHX3