In the Name of Allâh the Most Beneficent the Most Merciful.

سْــــــــــــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم YaAllah janganlah kau uji apa yang tidak termampu aku lalui ٩(-̮̮̃-̃)۶٩(•̮̮̃•̃)۶When You Are HURT, You Learn To HATE..On The Other Hand, When You Hurt Someone, You Are RESENTED..BUT You Start To FEEL GUILTY As Well..However, Understanding Such Pain Enables YOU to Be KIND to Others..KNOWING PAIN Helps us GROW UP, to MATURE.. ٩(-̮̮̃•̃)۶٩(•̮̮̃•̃)۶ We should be taught not to wait for inspiration to start a thing. Action always generates inspiration. Inspiration seldom generates action٩(●̮̮̃•̃)۶ ٩(͡๏̯͡๏)۶yaAllah..berikanlah aku kekuatan mennempuhi segala cabaran dan dugaan..aku lemah tanpaMU..٩(●̮̮̃•̃)۶ ٩(͡๏̯͡๏)۶Starting over isn't crazy. Crazy is being miserable. and walking around half asleep, numb, day after day after day. Crazy is pretending to be happy. Pretending that the way things are is the way they have to be for the rest of your bleeding life.٩(●̮̮̃•̃)۶ If she's amazing, she wont be easy. If she's easy, she wont be amazing. If she's worth it, you wont give up. If you give up, you are not worthy. The truth is, everybody is going to hurt you; you just gotta find the ones worth suffering for -Bob Marley :٩(͡๏̯͡๏)۶..Mohon maaf atas segala salah silap.. Ikhlas dari MOHD SHUIB ABD RAHMAN..

Tuesday, January 26, 2010

cybersound return of r47

dengan nama Allah yang maha pemurah maha penyayang

salam..

setelah sekian lama aku menunggu r47 aku siap dibaiki...akhirnya pada 25/01/09 sudah siaplah ia...terasa amat happy sekali...setelah sekian lama akau kesunyian, ketiadaan hiburan, keboringan, keresahan dan pelbagai lagi perasaan yang aku sendiri tidak dapat menafsirkan...

pelbagai perkara aneh ajaib menarik yang berlaku sebelum semasa dan selpas tragedi ini berlaku..hehehe

ada yang aku berbangga dan ada yang aku berduka..ntahlaa... tapi setiap perjalanan hidup membuatkan kita memahami apa yang kita tidak pernah terfikir..namun aku bersyukur aku dapat hadapi segala yang telah terjadi...

---------------------------------------------------

asal usul kejadian hantar laptop untuk claim warranty...

so kes webcam aku rosak je sbenarnye..aneh kan..ntahlaa aku apon xtahu kenapa aku hantar sedang banyak giler kije aku xsiap..kalo korang ada baca yang lepas2 aku dlu pakai pc jee...aku beli lappy ni pon slps pc aku tu rosak...so ble ada defect kat lappy aku memang lar marah..kecewwa tertekan..

sdey gler laaa aku dahla berabis banyak gak duit beli lappy tu..huhuhuhu

utk detail citer tu sila baca entry lalu..ngeh3....

--------------------------------------

pape hal pon aku btrima kasih kt kekawana aku yg meneman aku g sane..mmm kami pose tu aritu..lepas abis lab biochem kami g sane...tp sblm tu aku dh pegi gak..hnta adik angkt aku aka ikin uitm arau yang datang ,melawat aku or jumpe boyfriend dia dikir barat..hehehehehe

mmm lupakan pasal kuar dgn awek org...aku nk citer pasala lappy....

tq laa kat azu has amir tok yang teman aku g aamik lappy kat kawasanperusahaan tandop a.star...

----------------------------------

sampai kt a.star aku call service center benq..aku dah bosan call kedai akau beli lappy aku asyik ckp xsiap xsiap xsiap xsiap...arghhhhhhhhhhhhhhhhh

tension aku...banyak kredit aku habis call kedai tu tanya diaa...last2 aku followup dgn kilang jee..tu pon tok yang suggest aku call kilang benQ cari kt tenet jeerrr...

aku bengang bile call center cakap dorg(kedai biar lappy akyu tersadaio kat kedai 2minggu baru anta...bengong glerr)

kilang lak ckp webcam aku masih kat taiwan xsamapai lagi..bertambah tension aku..so aku request kalo webcam dah asamapai baru aku nk hanata balik utk baiki..

3ari kemudian aku trima cakll dari center cakap lappy aku dah siap baiki..syukur alhamdulillah

aku call kedai tnya dah siap dorg ckp x lg..sedang center ckp dh siap


so aku pon g amik kt center jeee..mujor dekat je..tp pakai keta amir laaa

------------------------------------

masa amik kt cnter aku terasa pelek laa..dia cuma mntak aku tulis nama no ic pastu sign..aku terasa amat terkilan sekali...macamna kalo org yg nk mcuri lappy senang jer amik barang dr center...aku tertekan..mcm nk sekeh je pale....pastu aku nyer charger/adapter lak ada kt kedai...geramnyer terpaksa g kedai laa pulak..arghhhhh..n aku buat call lagi..mmm kredit o0o0o0 kredit

------------------------------------

aku sampai kat kedai dengan harapan nk mintak aku nyer adapter..mmmm samapai jer aku tanya lappy aku dh siap ke blom,...dorg slamber biomba neyr ckp xsiap lg..lebih aku terharu bile dorg ckp hnta ke kedai akau nyer adapter..bengong bengong bengong......bodoh nye kedai..dahla lappy aku dalam beg..dh siap da pon...tp aku saja je nk kenekan dorg....xcakap pon dh amik kt center....

pastu dorg pon cr laa aku nyer adapter..aku pulak jd bdk baik jeee...xgunaa...arghhhhhh pesal ala kau xmaragh sj org kije sana...bodoh3....dorg siap silap nk bg aku beg benQ n adapter sume lg...bodoh aku xamik jee...tp aku fikir kecian lak kat org yg aku amik beg dorg..tp patut kan kedai ganti kalo ada bnda hilang..arghhhhhhhh

lepas aku dapat aku nyer adapter aku nyaris kene tipu bila dia suruh aku sagn aku nyer surat perjanjian kedai tu...nasib baik kau ni particular sket bab2 sign2 ni..huhuhu..nyaris je sign

-----------------------------------------------------

bateri dicas..aku pon biar je laa lappy aku on jap kt kedia tu nk check btol ke webcam dh baiki n xda ram ke hardisk ke pape aku nyer kena curi dgn kdai..cuak gler siott...

member aku cakap kedai kat aSatar ni sllu crui barang dalam..mmm ntah laa btol ke x...cme precautions lg bgs kn???

tp slamber nyer org tu marah aku install antivirus laa os laa lg mcm2 mcm salahkan aku lak lapppy aku rosak..bengong laa...amir dah mcm menanggung kemarahan...sengyap jerr..aku lak xsadar aku di alpha male of the group oleh brother jual lappy tu...arghhhhhhhhh

bodoh bodoh bodoh..i'm exception of rules..i'm suppose to be extraordinary....aku akan paly the game..samapai abis..xkisah laa menang nyer apa..sala menang...dont hate the player hate the game....

aku amir tok azu has g semayang...

-------------------------------------------------------------

otw kami semayang amir akhirnya berbicara..dia bagaikan kecewa bila aku xmnyuarakan hak aku sebagai pengguna.aku baru sedar semua tu tatjkala amir menyuarakan apa yg aku terlepas pandang..aku terasa begitu kecewa dan amat down sebenarnya...aku biarkan kebahagian yang sedikit mengaburi kekejaman yang dilakukan kepada aku..aku hampair menjadi seorang yg pathetic..naive...what wrong with u shuib???are u forget the power of perception??belthazor or ur best darkside??akhirnathan??

kami semayang dh keluar berjalan sekitar kedai2 dalam aStar parade...

---------------------------------------------------

setelah itu aku dan kekawan sume pergi sound kedai cybersound tu..puas hati aku..walaupun aku xtahu dari mana datangnye keberanian tu..

kami beli prosperity azu has beli lagsania???m i write this right???mmm pape hal pon aku rasa balik tu amat penat..taip pon dh penat..hahahaha

salam...adioss


S50, S66-67, 2ND FLOOR KOMPLEKS STAR PARADE, JALAN TELUK WANJAH, 05200 ALOR STAR, KEDAH.
TEL : 04 - 734 4680
FAX : 04 - 734 7819
H/P : 012 - 476 7543
EMAIL : stanley@cybersound.com.my

harap jgn laa beli komputer kedai ni