In the Name of Allâh the Most Beneficent the Most Merciful.

سْــــــــــــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم YaAllah janganlah kau uji apa yang tidak termampu aku lalui ٩(-̮̮̃-̃)۶٩(•̮̮̃•̃)۶When You Are HURT, You Learn To HATE..On The Other Hand, When You Hurt Someone, You Are RESENTED..BUT You Start To FEEL GUILTY As Well..However, Understanding Such Pain Enables YOU to Be KIND to Others..KNOWING PAIN Helps us GROW UP, to MATURE.. ٩(-̮̮̃•̃)۶٩(•̮̮̃•̃)۶ We should be taught not to wait for inspiration to start a thing. Action always generates inspiration. Inspiration seldom generates action٩(●̮̮̃•̃)۶ ٩(͡๏̯͡๏)۶yaAllah..berikanlah aku kekuatan mennempuhi segala cabaran dan dugaan..aku lemah tanpaMU..٩(●̮̮̃•̃)۶ ٩(͡๏̯͡๏)۶Starting over isn't crazy. Crazy is being miserable. and walking around half asleep, numb, day after day after day. Crazy is pretending to be happy. Pretending that the way things are is the way they have to be for the rest of your bleeding life.٩(●̮̮̃•̃)۶ If she's amazing, she wont be easy. If she's easy, she wont be amazing. If she's worth it, you wont give up. If you give up, you are not worthy. The truth is, everybody is going to hurt you; you just gotta find the ones worth suffering for -Bob Marley :٩(͡๏̯͡๏)۶..Mohon maaf atas segala salah silap.. Ikhlas dari MOHD SHUIB ABD RAHMAN..

Saturday, November 22, 2008

gadis berbaju pink

sem dpn aku akan mnjlni latihan industri…begitu cepat masa berlau..dan aku msti mngosongkan bilik kolej kdiaman aku…

aku dtempatkn d hosptl tldm lumut..wahh..tmpt impianku namun aku xdsediakn elaun n tmpt tgl…smkn nipisla duit poketku..insyaAllah ada la ptolongn Nya nnti..aku bdoa….

mmm…mnggu lps 17hb..aku blk kg krna aku nk angkut brg2ku yg blambak..sdh 3thn disini pastinya aku mngumpul sdkt harta bnda..huhu mcm bnyk la plk..tp ade laa sket

parentku mnyuruh aku mngangkutnye sndri kerna tiada kelapangan..aku pn xpasti..cume aku rasa mngkin mereka btl2 xsmpt ataupn kesenpitan utk kemari

jd aku mngambil alternatif naik bas..wlpn brg2 ku bnyk…mujur shbtku sdia mmbntu..terharu dgn kebaikkn shbt2ku…

naik shj bas aku xputus bfikir cmna nk mmunggah brg2ku..2kotak buku 1beg blk kg n bagpack..ligat otakku mncari solusi nya…namun aku xbisa bputus asa…

bas ternyata kosong pada hari itu…suasan yg tak spt biasa..aku memerhati..siapa agaknya aku dapat mnta tlg..mataku asyk memerhati skumpulan gadis..seperti aku pernah melihat mereka..namun aku sangsi..berkali2 aku menoleh kebelakang.. melihat apakah yg dlakukn mereka..

perasan perbuatan ku membuatkan mereka agak kurang senang..aku pn mersa agak tertekan ingin meminta tlg sesiapa sj yg aku knal utk mngngkt brg2ku…

aku mnegurnya..gadis bbaju pink..ternyata dia bknlah student unimap..aku segan..namun dia dan rakan2nya masih petah bbicara…aku melayan shj kerenah mereka…lama juga kami bbual…dan akhirnya kami sampai ke a.star..

turun shj dr bas aku mngangkat brg2tu..terasa nk tcabut tgnku mmikul beban buku n beg baju..ttba aku nmpk dia…

gadis bbaju pink..lalu dia mnawarkn tangannya..aku wlpn serba salah mnyuruh dia mngangkat kotak printer ku…suatu pertolongan yang amat aku hargai..

kami duduk2 dan bbual..menurutnya dia ingin ziarahi rmh shbtnya…mujur skali…aku trus mmbeli tiket bas..d kaunter tket bas aku trsa ksian mlihat sorg pakcik..dia pn ingin ke baling..namun aku terasa suatu kwjbn aku mnolongnya..pakcik ni agk uzur n punyai penyakit akibat kekurangn iodin..aku tlupa istilahnya..gloiter?? aku pn xpasti..

aku pimpin pakcik tu hngga ke tmpt tunggu bas..

cpt2 aku lps tu pegi tgk brg2 aku..nsb baik gadis bbaju pink tu msh dsisi brg2ku..aku segan..n mntk maaf sbb sshkn dia..dia snyum je..mmm aku ddk bhmpiran dia..-lps dia offer ddk laa..mngkin sbb lihat aku pecah peluh..pnt jgk jln..

mmm..kami bbual lg..pasal stdy pasal prtkl..terasa rapat skali..tetiba teponnye bdering..barangkali panggilan bf nye fikirku..namun dibiarkn shj panggiln itu..aku pn mnjd heran..”knapa x angkt??”tnyaku..”xske laa angkt call dia”jwbnya

aku mmbisu..dia menutup nsetnya..aku melihat..mm model 3G..tp nokia..aku kurang mahir nset nokia..sony pujaanku.. nset yg ku pakai jua sony wlpn hnya murahn tp ku suka functionnya..aku mmnta melihat nsetnya..agak kekok aku menekan button2nya..hehe

wallpapernya dletak gmbrnya..comel..dia tanpa spec..aku nyaris xdpt mngenali itu dia..stlh aku bmain2 nsetnya aku meng misscal no ku mnggunakn nsetnya..-xtahu knape..

dia spt mrh2 dgn ku..namun kami masih mmpu bgurau…

xlame lps tu ayh kwnnya dtg..dia pergi smbil mlambai pdku..mmm manis skali snyummmmn nya…

———————–

ddm bas aku xmsg n call dia..barangkali xwajar aku call dia..msg blh kot..mmm xtahu..aku mmbatalkn niatku

spanjang pjalann aku blk kg aku tdo shj..seatku dsblh pkcik td…kami bbual sketika nmun pd pndngn ku pkcik tu msti sukar bbual krna skt pd lehernya..lgpn bual bcaranya aku kurang fhm..jd aku kurang ramah dgnnya..

terasa aku amat kejam..tp apakan daya…

——————————–

perjalann blk kg ternyata amat memenatkn ssmpai d rmh, aku mkn n tdo…sdar pkl 10..aku mamai2 n msg gds bbju pink..aku ucap time ksh..dia xreply..aku trus tdo…

esk pgnya aku bgn agk lmbt..kebiasaan parentku x kejut kalo dh solat subuh..

aku lihat tponku ada msg..dr gds bbaju pink… aku snyum sndri…aku ucap trima ksh n mula msg dia..

apakah kesudahn kami??

apa akn jd masa depan???

apakah aku berjaya membendung hati yang bergelora ini???

21hb dia blk kolej dia…

dia amik nursing n blaja kt n9..prtkl kt HTF..

-yaAllah..ampuni segala kesalahan n kesilapan ku..peliharalah aku dr melakukn maksiat-